Skrevet 2. desember 2005 19 år Hei alle. Jeg er nybegynner på PMDG og har et par spørsmål : På innflygning / APP får jeg følgende melding på FMC'en : RW / APP CRS ERROR. Kan noen fortelle meg hva det betyr ? Kan ikke finne noe om dette i dokumentasjonen som medfølger. Det andre jeg lurer på er hvordan planlegger dere en flight ? Jeg har så langt brukt ruter fra RouteFinder (http://rfinder.asalink.net/free/), men jeg syns det blir litt "rare" turer med den. Kan noen anbefale en bra ruteplanlegger ? Jeg har ikke internet hjemme så en som fungerer med det som ligger i FS vil være best. Vidar
Skrevet 2. desember 2005 19 år RW / APP CRS ERROR betyder RunWay / APProach CouRSe ERROR. På dansk (norsk ) betyder det, at der ikke er overens-stemmelse mellem det du har indstilt som NAV1/NAV2 kurs og den kurs/heading din landingsbane har. Skal du for eksempel lande i København på bane 22L, så må du checke at dine radio'er under "NAV" på FMC'en er sat til 109.50 og kursen er indstillet til 221 grader. Der er to linier i FMC'en. De øverste har NAV1 + NAV 2. Desuden er der cirka midt på skærmen en ILS freq. Hvis du vil autolande må BÅDE Nav1 og Nav2 være tunet til ILS'en og kursen passe. Vedr route-finer, så er ruterne ikke 100% korrekte, men de kan sagtens bruges. Specielt til offline flyvning. "problemet" er, at du skal følge airways, og disse er nogle gange ensrettet. Derfor er det nødvendigt at flyve nogle omveje nu og da. I den virkelige verden (og online) bliver disse "omveje" forkortet af ATC'en, hvis der ikke er anden trafik forude.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.