Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

En 737 flyr såpass korte strekk at fuelmengdene ikke er så vanvittig store (sammenlignet med en widebody for langdistanse,) samtidig som den er bygget for å tåle landinger med en vekt nærmere MTOW enn hva som er tilfelle for en langdistansemaskin. Det er rett og slett ikke behov for fuel dumping, da den uansett vil komme under MLW såpass fort.

Skrevet

Da jeg fløy Oslo - Bodø for en uke siden måtte vi sirkle over Bodø, for vi var for tunge til å lande. Dette etter en og en halv time i lufta..

Må vel ha brukt veldig lite fuel ""

Skrevet
Må vel ha brukt veldig lite fuel ""

Det, og at maskinen tok av med svært mye fuel fra Oslo. At maskinene flyr flere legs mellom hver tanking er ikke uvanlig.

Skrevet

Kan legge ved tall for de forskjellige 737NG'ne:

736: MTOW 56246kg-65544kg/MLW 54658kg-55112kg

73G: MTOW 60328kg-70080kg/MLW 58060kg-58604kg

738: MTOW 70534kg-79016kg/MLW 65317kg-66361kg

De forskjellige typene er som du ser sertifisert for forskjellig vekt, feks har braathens noen 73G med høyere vekt enn de andre. Men, som du ser, så er det ikke store gapet mellom MTOW og MLW, og kan mao lande med mye fuel ombord.

Skrevet

Michael....en ting...du er like gal som meg tror jeg......kan mye om fly du....god kveld..goffen

Skrevet

Ja, mulig det skulle vidre dagen etter. Vi landa ikke her før nærmere 01.30 på natta.

Det har vel kanskje litt med dette å gjøre. Fra IPPC - har stått der en tid:

RWY CLSD DLY BTN 2330-0400 DUE WIP, OPEN TRENCHES BTN TWY B-C AND TWYC-D.

HALF RWY LENGTH AVBL ON REQ.

Skrevet
Michael....en ting...du er like gal som meg tror jeg......kan mye om fly du....god kveld..goffen

Det er enormt hvor mye du kan om forskjellige Boeing'er "" Blir litt imponert hver gang! ""

Heh, jeg skal nå ikke skryte på meg ting... Vektdataene jeg kommer med her er tilgjengelige for alle på nettet, bare å gå inn på de detaljerte produktdatene for Boeing sine maskiner. Jeg går nok ikke rundt med disse tallene i hodet""

Men, takker uansett:)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …