Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet
6G hørtes mye ut uten G-bukse?

 

Kan ikke tenke meg at en Stuka greide å dra 6G over så lang tid, altså at den forholdsvis kjapt ville miste moment. Uansett, ja, en merker jo dette ganske godt;)

Skrevet
  • Forfatter

En medelev i klassen min hadde et framlegg om dette flyet i dag. Det skal visst ha et automatisk "pull-up" system. Ikke på den måten at det sikrer deg om du "glemmer" å trekke opp etter stup, men på den måten at stikka automatisk ble holdt tilbake i posisjonen som piloten hadde satt den for å trekke opp av stupet igjen. -Guess why (6G, uten G-bukse)

Skrevet

Nå er 6G så det merkes godt, men så forferdelig mye er det heller ikke. Trakk dere ikke 6G med Safarien på LFS da Andreas?

Er mye en treningssak, pusteteknikk osv. hjelper her også.

Selvsagt har varigheten av belastningen en betydning som Michael nevner. Er vel grenser for hvor lenge uttrekket kunne vare for en Ju-87 også.

Skrevet

Om jag minns rätt så aktiverade piloten pull-up systemet som så höll 6G i pull-up:en och släppte bomben. Så Stukan kunde nog tåla mer än 6G, men auto pull-up genomfördes med 6G.

 

Stukan hade detta pull-up system just för att piloten hade lätt för att få blackout under pull-up och dessutom riskerade att överbelasta flygplanet.

Tänk på att man har lärt mycket om G belastning sedan 30 talet, Clamer. Bl.a. om att man inte bör sitta, men hellre ligga. Att man ska krysta, G-pants, etc.

 

Otränad så kan man fint få black out vid 6G, speciellt om man sitter rak i ryggen och redan har hög puls pga combat...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …