Joachim Skjønberg Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Minner alle piloter om hvor ekstremt viktig det er å sette SQ mode C før man tar av! Har VFR bevegelser som tar av fra ukontrollert flyplass (ENKJ) på sq stndby! Dette er veldig forstyrrende for annen trafikk! Siter
T. Paulsen Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 I Norge. I Tyskland skal man sette squawk charley etter takeoff. Siter
Jonas Mindt-Soot Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 I virkeligheten setter de vel sq C når de entrer rullebanen? Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 23. november 2005 Forfatter Skrevet 23. november 2005 Joda, sq stdnby på bakken er fint hvis jeg ikke trenger dem på C. Men ikke ta av fra ukontrollert flyplass, eks Kjeller, på sq stndby. Siter
Stig Sandnes Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Squawk C når man entrer RWY mener jeg på, og nei, man trenger den ikke på bakken normalt sett. Så lenge FP er filet så får man callsign og det der opp på skjermen i ASRC, da er det bare å taste F6 <callsign> og vips du har FP. Resten tar man i hodet... Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 23. november 2005 Forfatter Skrevet 23. november 2005 Men har man 4 fly på stndby på gnd vil man gjerne vite pos før man gir taxi clrns. Siter
Stig Sandnes Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Om du ikke sitter som TWR eller lavere er det ikke lenger din oppgave/plikt å gi taxi-instructions I tillegg så bruker / burde pilotene si hvor de står parkert når de først tar kontakt med deg, hvis ikke kan jo du spørre Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 23. november 2005 Forfatter Skrevet 23. november 2005 Eller "taxi 01L and call ready." Men sier jeg sq C så forlanger jeg det, så det så Siter
Stig Sandnes Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Jaja, du om det Så lenge flyene ikke flyr uten å sette squawk C mode så er jeg gla... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.