Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Torsdag vil for fremtiden være online aften i Kastrup og det danske luftrum på vatsim.

Vi starter den kommende torsdag, og det er forhåbentligt kun den første af mange.

 

Samme dag, torsdag, har Hamburg også online dag. Ruten er i virkeligheden serviceret med både Dash 8, B737NG og MD-80'ere op til fire gange om dagen. Selve flyvetiden er ca 30 minutter, og med en "jord-tid" på tre kvarter, kan du stort set nå fire ture. Så der skulle være mulighed for nogle landinger i logbogen.

 

Du er naturligvis velkommen til at flyve lige der hen hvor du vil, indenrigs eller udenrigs, men når nu EDDH har lovet fuld dækning, så er det da et forsøg værd.

 

Ruten mellem Kastrup og Hamburg er:

EKCH EDDH --> BISTA T503 MIC G99 RAMAR T901 RATIP

EDDH ECKH --> LUB P605 GESKA T57 CDA

Jeg har snakket med en ATC i Hamburg, og han siger, at de sjældent bruger STAR'en men blot vectorere flyene ind. Men kortene kan du nu finde på:

Kort over Kastrup: www.slv.dk

Kort over Hamburg: www.vacc-sag.org

 

Scenery

EDDH:

Payware GAP 3

EKCH:

Payware http://www.swedflight.com/

Freeware http://www.flightsim.no/file/FS2004/Scenery/Europa/Danmark/

 

Hvornår: Torsdag den 24, mellem kl 20-22 (lokal). Derefter hver torsdag

Hvor: København Kastrup og Hamburg (EKCH - EDDH)

Hvorfor: Fordi det er sjovt.

Hvordan: VATSIM

 

Forresten har vi fået lavet et lækkert logo: http://flyin.org/edww/MermaidAirmove.jpg

 

Happy landings frem til vi ses torsdag. (Ja, også på torsdag håber jeg da).

Skrevet

Når jeg landet på EDDH, sto det 28 fly og ventet på dep. Vi var 3 som hadde landet. Skal si ATC hadde jobben hehe. Og her var det full pakke med ATC på begge sider. All ros til alle ATC i kveld på Dansk og Tysk side. Utrulig morro ""

Skrevet

Lidt mere fra I går.

 

Jeg håber I alle havde en sjov aften!!!

 

Jeg sad som final. Flyene kom ind tæt, og jeg måtte bruge lidt extended downwind. Havde lidt problemer med fly der ikke kontaktede mig, og fly der enten fløj for hurtigt eller langsomt. Noget der i tæt trafik er meget vigtigt.

 

Nå men, her er et par billeder mere fra min ServInfo og min skærm:

 

ServInfo kl 2110. 50 fly på vej til fra Kastrup!

Mellem 2120 og 2125 forudser ServInfo 8 fly inbound!

[image]http://home.no/peterweb/fs/mermaid2112.jpg[/image]

 

Radar skærmen kl 2200. Jeg har jo "kun" ansvar for at svinge flyene fra downwind til final. Der havde jeg alligevel konstant 4-8 fly under min kommando. ""

 

Læg også mærke til at DEP/ARR listen til venstre er fyldt HELT ud. A-Z ""

GAE032 har netop meldt "Established" og bliver snart bedt om at kontakte TWR, som han gennem ARSC er handed over til.

SAS125 er på "Continue Approach, number 3".

Derefter skal SAS1425 ind bagefter, og Lufthansa 8F før lidt extended downwind og ind som nummer 5. ""

[image]http://home.no/peterweb/fs/mermaid2101.jpg[/image]

Skrevet

Ja, det var travelt på Kastrup. Så travelt at jeg ble fullstendig glemt av København Control! Menmen, det var vel ikke jeg som var fokuset, der jeg lå og duvet i FL360 helt i ytterkanten av området. Men det gikk fint... ""

 

Fløy for øvrig ENBR-EGKK som CNO595

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...