Skrevet 20. november 2005 19 år 04.12-05 SK7497 ifra Oslo til tenerife og SK7498 ifra tenerife til Oslo den 11.12-05
Skrevet 20. november 2005 19 år veldig sansynlig en 737-800 eller 737-400...alt jeg jeg kan si sånn på stående fot.
Skrevet 20. november 2005 19 år Forfatter Tenkte litt mere på reg. Var nesten sikker på at det var en 800 eller 900.
Skrevet 20. november 2005 19 år Hvilket individ som skal fly er nok ikke planlagt på laaang tid ennå... ...og når fikk SK -900 i flåten?
Skrevet 21. november 2005 19 år Forfatter Hmmm. Det er under 2 uker til flyet reiser da. Trodde de hadde satt opp et fly på den ruten i løpet av nå. 900 ja. Glem det. Bare jeg som surret i min egen lille verden her. Sett litt formye på "Fast and Furryous", så jeg var i min egen lille verden... Ja du leste riktig "Fast and Furryous
Skrevet 21. november 2005 19 år Hmmm. Det er under 2 uker til flyet reiser da. Trodde de hadde satt opp et fly på den ruten i løpet av nå. Hvilket flyindivid som skal brukes settes ikke opp før klokken 20:00 kvelden før avreisedagen. Og det kan fremdeles komme endringer etter det tidspunktet.
Skrevet 21. november 2005 19 år Ja i verste fall kan det jo skje et flybytte rett før avgang, med de forsinkelser og problemer det medfører - men det hører heldigvis med til sjeldenhetene.
Skrevet 21. november 2005 19 år Kan være alt fra 400, 500, 600, 700 eller 800... Men mest sannsynlig 4, 5, 7, 8... Er veldig forskjellig. Vi fløy 883 til Las Palmas og 700 fra.
Skrevet 3. desember 2005 19 år Forfatter Tar opp denne tråden igjen. 04.12-05 SK7497 ifra Oslo til tenerife og SK7498 ifra tenerife til Oslo den 11.12-05 Noen som vet. Går imorgen klokken 0720
Skrevet 3. desember 2005 19 år Er det ikke mer spennende å glede seg da? Eller er det andre grunner til at du må vite det? Du får ha en kjempefin tur iallefall!
Skrevet 4. desember 2005 19 år Tom Arne - jeg skjønner jo etter hvert at du er i ferd med å få din livs største opplevelse hittil; det å fly fra Gardermoen til Tenerife. Og så tilbake igjen!! Og alle skal få ta del i det. Du må dokumentere kraftig her på forumet når du kommer tilbake! Jeg kan ikke hjelpe deg med flytype. SAS/Braathens har plass som på innenriksrutene. Charter har "max-pax" - ofte med video fra LCD-skjermer over hodet. Som f.eks Helios... Flyturen er bare en liten del av opplevelsen. Jeg kunne tenkt meg å skive "Hvilket fly"? i stedet for "Hvem fly" som topic. Bare spør journalistene i avisa du jobber for God tur - fram og tilbake. Hilsen Roald
Skrevet 4. desember 2005 19 år Ellers vil jeg anbefale de som skal til Kanariøyene om å ta fly innenriks, billig å fly mellom øyene. Spesiellt er det også å lande på Tenerife (ikke flyplassen charterflyene bruker) som er den store på øya - nemlig TFS: Tenerife South (Reina Sofia). Men å lande/ta av på den i nord er ganske spektakulært, den ligger ganske høyt - med klipper nesten rett utenfor begge sider av rullebanen. Situasjonen kan til en viss grad gjenskapes i FS, men ingenting slår "the real thing". Dog pga. de store klimaforskjellene på Tenerife (som på mange av Kanariøyene) er det ofte tåke, slik at det ikke er like interessant hver gang.
Skrevet 4. desember 2005 19 år Forfatter Tom Arne - jeg skjønner jo etter hvert at du er i ferd med å få din livs største opplevelse hittil; det å fly fra Gardermoen til Tenerife. Og så tilbake igjen!! Nå er det ikke jeg som skal på ferie da. :-) Tror ikke min største opplevelse blir å sette meg på en 737 for å si det sånn.. Mulig det hadde blitt min værste opplevelse da men. De putter ikke rent lite seter i de som skal nedover der heller. Jeg kunne tenkt meg å skive "Hvilket fly"? i stedet for "Hvem fly" som topic. Bare spør journalistene i avisa du jobber for "Hvilket" er Oslo dialekt som vi ser det. "Hvem" brukes av de fleste i denne byen. Dette har vært oppe før på forumet her. Tønsberg som er berømt for sine bilær, båtær og græier.
Skrevet 4. desember 2005 19 år "Hvilket" er bokmål, og dermed norsk rettskrivning PS: Ikke meningen å starte en diskusjon her!
Skrevet 4. desember 2005 19 år Forfatter Selvfølgelig. Men vi snakket om dialekt her. Sorry. Skal konvertere til "oSSSSSlo" dialekten. Så lenge innlegget mitt er leselig for andre, så skriver jeg dialekt. Ikke noe å lage noe stort fuzz om. Mange andre her som skriver på sin dialekt også. Men men. Hovedpoenget med innlegget var at min far reiste idag med flyet. Han som lurte på dette egentlig. Han synes bare at det ville vært gøy i se bilde av flyet før han reiste. Han ser ikke forskjell på 737 og 320 da men. Men nå sitter han på dette flyet, så da har han vel funnet det ut selv.
Skrevet 4. desember 2005 19 år Tom Arne: den beste måten å finne ut av dette på er å posten en tråd på Scanair.no-forumet, siden det der vanker folk som har tilgang til SAS Alfa-systemet til en hver tid
Skrevet 4. desember 2005 19 år SK7497 04.12.2005 Gate 34, LN-RCO, 737-800. Avreist etter slot 07.56 Truls
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.