Skrevet 18. november 2005 19 år Som sikkert de fleste vet så sliter Delta Airlines og Northwest med konkurs, og har gått inn i Chapter 11 eller hva det nå heter... Leste at NWA må bli kvitt veldig mange fly fra flåten sin som en del av prosessen for å få økonomien på fote igjen, vil det si at NWA`s DC-9 og DC-10 maskiner forsvinner fra flåten deres? Mange av DC-9 og DC-10 maskinene deres har jo fått den nye logoen påmalt osv. det vil jo være ganske bortkastet hvis dette er tilfellet...
Skrevet 18. november 2005 19 år De har allerede gjort avtaler om å dumpe de gamle arbeidshestene.. det samme med noen Airbus 320 og Saab340 tror jeg..
Skrevet 18. november 2005 19 år Forfatter ok, men skal de skrapes eller får de nye eiere? noen som vet?
Skrevet 18. november 2005 19 år WÆÆÆÆÆÆ, håper det ikke skjer før jeg skal ut å fly. Sitter å gleder meg som en liten unge til å fly DC-10
Skrevet 18. november 2005 19 år Dc-10 har hele tiden vært meningen å fase ut etter hvert som det kommer inn nye A33X, her ville det ikke være så utrolig mange igjen uansett. NW fikk nylig kansellert leasen på 106 fly, og da hadde de allerede fått tillatelse til å kansellere leasen på 108 fly om de ikke fikk forhandlet fram bedre avtaler. nå som de gikk inn i Ch11. Her er deler av lista over leasingavtaler som skal ha blitt kansellert: 28 757, 22 A320, 6 A319, 4 DC-9, 8 DC-10, 9 742 og 3 744. 15 CRJ som var subleased til Pinnacle Airlines. Og utover dette en hel masse RJ, og Saab 340.
Skrevet 18. november 2005 19 år WÆÆÆÆÆÆ, håper det ikke skjer før jeg skal ut å fly. Sitter å gleder meg som en liten unge til å fly DC-10 Ohhps! NSC er jo litt vel forsinket. Men du er hjertelig velkommen til å komme å fly real DC10 simulatoren når vi har fått den ferdig!
Skrevet 18. november 2005 19 år De burde jo nesten være flau over å være et av veldig få flyselskaper i den vestlige verden som fremdeles benytter disse antikverte flytypene. Man tenker jo nærmest at NWA=gamle fly.
Skrevet 18. november 2005 19 år Det er med god grunn at NWA fremdeles opererer Dc-9 og Dc-10, de eier dem. Fram til i dag har de siste par årene har dette fungert glimrende for dem, men nå har drivstoffutgiftene begynt å ødelegge for å si det mildt. Men NWA kan ikke bytte ut flåta med Dc-9-maskiner sånn helt uten videre, da selv A319ene de opererer er for store. Det har vært snakk om at NWA kunne være launch customer for Bombardier sin C-serie, for å ersatte Dc-9, men så lenge NWA er i Ch11, så forblir jo bare det en drøm. Så, en vil nok fremdeles se Dc-9 i drift i en del år.
Skrevet 18. november 2005 19 år Forfatter jaja, får håpe det beste for NWA, og at de beholder diesel-slukerne en god stund til håper jeg skjer, har nemlig lyst å reise med DC-9 og DC-10, har prøvd DC-9 før med SAS fra Oslo til Brussel, men DC-10 har jeg aldri reist med, og de forsvinnner gradvis fra himmeln, litt trist... Nå er det bare disse selskapene som flyr DC-10 i pax service, så langt jeg vet: Biman Bangladesh Airlines NWA World Airways Omni Air Santa Barbara Airlines Så for oss som vil fly klassiske long-haulere gjelder det å gripe sjansen, for jeg tror at om ca. 5-10 år er de borte...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.