Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg har hørt, så er det vel restriksjoner med tanke på å ta navnet fra et allerede eksisterende flyselskap, jeg vet om et VA som ble stengt ned da det skikkelige flyselskapet fant ut at det var der, men så skal man jo ikke skrive til flyselskapet og si at man bruker deres navn, med mindre det gjøres for å få en tilatelse!

Kan dette stemme

Skrevet

Dette er litt viktig. Hvis du har tenkt til å opprette ett VA som en en sidekopi av ett eksisterende flyselskap i "real-life", så må en tillatelse innhentes. I følge Norsk lov har man ikke lov å "misbruke" ett firmanavn uten tillatelse. Starter du ett fiktivt VA, så går du selvfølgelig utenom disse regler.

Da jeg startet Virtual Luftforsvaret innhentet jeg tillatelse til dette av Forsvarets Overkommando, etter å ha gått igjennom ett par innstanser. Det endte opp med oppslag i Forsvarets Forum, så det er ikke umulig. Firmaene er som regel greie når det gjelder slikt, men ta dem litt seriøst.

Jeg anbefaler deg å sette deg inn i hvordan ett VA fungerer, og minner om at det er mye jobb. Man må også passe på å holde dette i stand da det er mange piloter som krever sitt av innehaveren.

Ellers lykke til i arbeidet!

Andreas Skotner

Virtual Luftforsvaret

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...