Michael Olesen Skrevet 4. desember 2000 Skrevet 4. desember 2000 Hej alle, Kan nogen sige mig hvordan man vælger en korrekt alternativ lufthavn i en flightplan ? Jeg antager at man vælger en alternativ lufthavn som den nærmeste (brugbare) i forhold til sin destination, samt at denne benyttes såfremt dårligt vejr ikke tillader at lande på destinationen. Noget kommentarer til dette? ------------------ Mvh. Michael Olesen michael@olesen.as SAS253 Siter
Kjell Lavoll Skrevet 4. desember 2000 Skrevet 4. desember 2000 I USA bruker man 1-2-3 regelen. En time foer eller etter ankomst tid, hvis vaeret er mindre enn 3nm sikt, og 2000 fot skyer, da maa man ha en alternativ flyplass. Alternativet maa vaere bedre enn 2nm sikt og 600 fot skyer hvis man bruker en ILS, og 2nm og 800 hvis man bruker en non precision approach. Hvilken flyplass man velger kommer an paa bensinforbruk, lengde paa rullebane, etc. Siter
Knut A Kræmer Skrevet 4. desember 2000 Skrevet 4. desember 2000 Kjell! Vil bare gjøre deg oppmersom på at regelen ble forandret i sommer til kun å bli en time etter...(ikke før lenger) [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Vil også legge til at alternate'n må ha værrapporterings system. Den trenger ikke å ha instrumentlanding hvis været tillater VFR descent fra cruise til landing... ------------------ mvh Knut. Siter
Kjell Lavoll Skrevet 5. desember 2000 Skrevet 5. desember 2000 Knut! Takk! Har ikke kjoept FAR/AIM for 2001 ennaa. Det er godt aa vite. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.