Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hej alle,

Kan nogen sige mig hvordan man vælger en korrekt alternativ lufthavn i en flightplan ? Jeg antager at man vælger en alternativ lufthavn som den nærmeste (brugbare) i forhold til sin destination, samt at denne benyttes såfremt dårligt vejr ikke tillader at lande på destinationen. Noget kommentarer til dette?

------------------

Mvh. Michael Olesen

michael@olesen.as

SAS253

Skrevet

I USA bruker man 1-2-3 regelen. En time foer eller etter ankomst tid, hvis vaeret er mindre enn 3nm sikt, og 2000 fot skyer, da maa man ha en alternativ flyplass.

Alternativet maa vaere bedre enn 2nm sikt og 600 fot skyer hvis man bruker en ILS, og 2nm og 800 hvis man bruker en non precision approach.

Hvilken flyplass man velger kommer an paa bensinforbruk, lengde paa rullebane, etc.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...