Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på sykkeltur i forbindelse m skolen i dag å da hørte jeg litt lav brumming i d fjerne. Etter hvert som jeg fikk orientert meg så så jeg at det kom en P-3 orion i ca 100-200 meters høyde! Dette var et fantastisk syn, men d jeg lurte på var: var d noen flere enn meg som så den? Den passerte Levanger i 12:00 tiden i dag! Skulle sikkert til Ørlandet!

Skrevet

Skal tro om det var den jeg så som fløy over Trondheim i dag? Tok flere runder over byen i lav høyde. Høydepunktet var når den slapp en nødblusss over Munkholmen! Det var litt av et syn..!!

Skrevet
Har sett c-130 slippe flares før, visste ikke at P-3 også har det

Også P-3 har flare, har et råtøft bilde av en Norsk P-3 som jeg fikk av onkelen min "" (som jobber på fotoavdelingen på ENAN)

Baard: Du får hilse Stein på Foto. fra Andreas G "" Jobbet på Andøya FS fra jun 01-des04.

Bildet du snakker om ble tatt samtidig som jeg tok dette:

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=40426

MEn fra en annen vinkel "" Jeg stod utenfor leiligheten, var på vei til SGS Andøya for å ta fly sørover. HAn som tok bildet (vernepliktig) stod inne på stasjonen ""

Skrevet

Vil tro de fleste flyene i forsvaret har flares (og evt. chaff, som er metall-strimler som de slipper ut for å forvirre radar).

Flares er da magnesium-strimler som blir antent, og disse brenner jo ved høy temperatur og er for å forvirre IR-sensoren i en evt. varmesøkende missil som kommer etter deg ""

I tillegg til disse to, har vel DA-20, F-16 og sikkert Orion og kanskje Hercules også ECM?

Skrevet

Bildet lignet veldig mye på det jeg så, men det var langt nær så mye røyk som på bildet. Var nesten ikke noe røyk å se i går, men det er kanskje forholdene eller noe som gjør det

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...