Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Han er noe for seg selv! "" Morsomt at du legger ut slike opptak.

Skrevet

Hehe... Husker fattern fortalte mye om han "Isak i tårnet"

 

Isak pleida alltid p kjenne fatter igjen på stemmen, så han kallte opp tårnet for første gang plaide isak å si: "Næmen! Erre ikke geir som er ute å flyr i dag a?! Så hyggelig."

 

Kom en del artige komentarer fra han ja...

 

Pappa var forresten pilor i SAS

Skrevet

Han der var rå. Sterling 603: vi er ikke klare enda, vi skal vise noe fil og sånn. Isak: er det porno eller? Sterling: Nei, ikke så ille

 

HOHO, ler så jeg detter her.

Skrevet
"Næmen! Erre ikke geir som er ute å flyr i dag a?! Så hyggelig."

 

Den må nok brukes mange ganger i framtiden!

 

Artig klipp ""

Skrevet

FoxJuliett tok seg inn gitt "We eh understand cleared for takeoff, and we are rolling".

 

Fikk vel egentlig bare climbout instrukser "" bra mister'n i tårnet kom med "advice when ready"...

Skrevet

Haha... konge !

Hva er det for MD11 som han snakker om ?

 

En annen ting... hvordan kan vi höre bare han som snakker i 14min ? Er han alene på jobb eller ? ""

Skrevet

He he. Den var konge Truls.

Seriøst høres det ut som om personen i UA203 er en person som ikke er særlig gammel.

Tekniker som er ute og taxer kanskje.

Skrevet

hehe.. mye bra her.

"Lufthansa, you have to hold another 10minutes due to lazy norwegian controllers..." (ca @ 2:15 "" )

 

fant denne på den JFK siden det ble vist til:

 

"Oh controller, who sits in tower

Hallowed be thy sector.

Thy traffic come, thy instructions be done

On the ground as they are in the air.

Give us this day our radar vectors,

And forgive us our TCA incursions

As we forgive those f*ckers who cut us off on final.

And lead us not into adverse weather,

But deliver us our clearances.

Roger." - kandidat som ny aftenbønn tru? :P

Skrevet

På Torp i våres var det et Ryanairfly som absolutt ville ta av ifra RWY 18 men fikk ikke lov av atc.

Han maset og maset for å få ta av ifra 18 og snakket om at han var for tung for å ta av ifra 36.

Til slutt sa atc på Torp.

"Jeg er sjefen her. Ikke du. Jeg bestemmer her og ikke du. Du sa du var for tung sist også, men da jeg sjekket det etter at du hadde tatt av var du slettes ikke for tung. Enten 36 eller ingenting. Your choice" ""

 

Det ble somsagt 36 på han ja. ""

Skrevet

"Jeg er sjefen her. Ikke du. Jeg bestemmer her og ikke du. Du sa du var for tung sist også, men da jeg sjekket det etter at du hadde tatt av var du slettes ikke for tung. Enten 36 eller ingenting. Your choice"

 

Piloter prøver seg altid...... ""

 

Jeg har opplevd flere ganger at CNO (som vanlig) ber om bane 10 pga vekt. Om vi da har 28 i bruk , og 1-2 NAC PA28 på vei inn IFR der, så blir det forsinkelse på dem da sju, CNO altså. (15-20 minutter kan det fort bli da)

Fly på bane i bruk har pri i boka mi, altid......

 

"Øh....In that case RWY28 will be fine"

 

Vi mistenker at det dreier seg om å kunne ta en de-rated take off, så fremt det går an, men går det ikke, så no sweat.

 

Lurer på hvor mye forsinkelse Braathens har laget for andre kunder pga dette i løpet av de siste årene...... ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …