Skrevet 28. oktober 2005 19 år "The simulation software for the Dash 8 300 an extended multiscreenversion of the MJC Dash 8 Q 300, that for legal reasons (terrorism) has to stay reservered for airline use only and is not available to public)." Ovenstående er sakset fra http://www.FSQuality.com/ under presentasjon av Dash8-simulatoren til Oleksiy Frolov. Er det noen som kjenner til bakgrunnen for denne beslutningen? Finnes det noe lovverk som regulerer dette? For meg høres dette rimelig sprøtt ut. Hvor går i så fall grensen for at et flightsim produkt blir forbudt fordi det blir et redskap for terrorisme? Det er vel ikke lenge før freeware utviklere i Norge får besøk av CIA? Jeg velger å tro at dette er en markedsmessig beslutning av Majestic Software inntil det motsatte er bevist.
Skrevet 28. oktober 2005 19 år Det første latterlige som skjedde var at han følte seg kallet til å begynne å ta betalt for dash 8'en, uansett hvor bra den er. På fan-forumet til dash8'en (den er flyttet og jeg husker ikke den nye adressen), var det en av de mest drevne dash8-skrivebordssliterne som hadde god peiling på dash 8 og som hadde mange tegninger over cockpit. Han ville ikke legge de ut på nett. Ikke grunnet copyright - neida... i fare for at det skulle falle i feil hender... Håper bare han ikke er årsaken til at man nå er gått til det latterlige skrittet som du beskrev her... Next step: "No user may install this file, in order to prevent any misuse leading to knowledge potentially helpful to terrorists". Hurra. Skulle nesten tro de holdt til i USA, men navnet hans høres ikke amerikansk ut...
Skrevet 28. oktober 2005 19 år Ja det høres ut som BS markedsføringshype i mine ører også. Men hvis det er snakk om USA her så vet man aldri...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.