Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

"The simulation software for the

Dash 8 300 an extended multiscreenversion of the

MJC Dash 8 Q 300, that for legal reasons (terrorism) has to

stay reservered for airline use only and is not available to public)."

Ovenstående er sakset fra http://www.FSQuality.com/ under presentasjon av Dash8-simulatoren til Oleksiy Frolov.

Er det noen som kjenner til bakgrunnen for denne beslutningen? Finnes det noe lovverk som regulerer dette? For meg høres dette rimelig sprøtt ut. Hvor går i så fall grensen for at et flightsim produkt blir forbudt fordi det blir et redskap for terrorisme? Det er vel ikke lenge før freeware utviklere i Norge får besøk av CIA? "" Jeg velger å tro at dette er en markedsmessig beslutning av Majestic Software inntil det motsatte er bevist.

Skrevet

Det første latterlige som skjedde var at han følte seg kallet til å begynne å ta betalt for dash 8'en, uansett hvor bra den er.

På fan-forumet til dash8'en (den er flyttet og jeg husker ikke den nye adressen), var det en av de mest drevne dash8-skrivebordssliterne som hadde god peiling på dash 8 og som hadde mange tegninger over cockpit. Han ville ikke legge de ut på nett. Ikke grunnet copyright - neida... i fare for at det skulle falle i feil hender...

Håper bare han ikke er årsaken til at man nå er gått til det latterlige skrittet som du beskrev her... Next step: "No user may install this file, in order to prevent any misuse leading to knowledge potentially helpful to terrorists".

Hurra. Skulle nesten tro de holdt til i USA, men navnet hans høres ikke amerikansk ut...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …