Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg prøver og innstalere men kommer bare opp a valid FS is not found you need FS2002 or fs 2004... men har kommer noe mer info jeg har akkurat re-intalert pc`n når jeg nå starter eller hver gang jeg starter opp pc`n så kommer det opp om jeg vill starte det gamle eller det nye systemet så jeg vill jo få vekk det gamle og beholde det nye,så er det noen som vet hvordan og fjerne gamelt opprativ system og hvordan få instalert sqawk box igjen?

Skrevet

Jeg havde samme problem i går. Eller i hvert fald et lignende problem. Løsningen findes i Windows-databasen.

Dette er sakset fra min post på www.vaccsca.org/forum :

Jeg hjalp en i går med at komme online på Vatsim.

Vi havde lidt problemer med at installerer SquawkBox. Installationsprogrammet fortalte os, at FlightSim 2004 ikke var installeret (hvilket det naturligvis var)

Så jeg vil lige gennemgå løsningen for Jer, hvis andre har haft, eller oplever samme problem.

Det viste sig, at FS9-folderen tidligere var blevet omdøbt til FS2004 tidligere. Noget jeg tror de fleste af os har gjort med programmer i tidens løb.

Dette skaber et lille problem, for i Windows-databasen står der, at FS ligger i ”FS9” mappen. Men det gør den jo ikke.

Hvordan løser man så det problem?

Man kunne ombøde mappen tilbage. Men der er en nemmere måde.

Brug AFCAD

AFCAD leder efter FS. Hvis det ikke kan finde det (Det ikke stemmer med det i Windows-databasen), opdaterer den automatisk Windows-databasen med den nye placering.

Så efter denne lille manøvre med AFCAD, installerede vi SquawkBox uden problemer.

AFCAD løsning er forresten også fantastisk, hvis du på anden måde skal have ændret FS's registrering i Win-databasen. For eksempel bruger jeg det altid efter at windows er geninstalleret. Sparer mig for også at geninstallere FS.

God weekend folkens.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...