Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Er det noen som vet når V2 kommer? Er det etter positive Rate Gear Up? eller før positive rate gear up? Og evt hvor stor fart er det normalt for V2 på Boeing 737/757/747/767 å kommer eller når den skal "ropes ut"? ""

Skrevet

Det kommer ann på. V2 er en fart, som er forskjellig ifra avgang til avgang veldig ofte. Og om den kommer før eller etter at du har rotert ferdig, eller før eller etter at hjula er valgt opp kommer ann på.

 

Farta varierer med mange variabler, deriblant vekta.

Skrevet

Ja jeg tror det er felles rating på 320 og 321 (og 319).

 

Hva dem koster aner jeg ikke, men sikkert en 2-400.000,-

 

Dog trenger du nok flysertifikatet før du kan begynne på typerating ""

Skrevet

V2 er takeoff safety speed V1 er takeoff decision speed....climb speed er i begynnelsen V2+10-15...

Skrevet

Tjaa, V2 er nok forklart her tidligere, men siden jeg ikke fikk søkemotoren til å søke på V2 (den kranglet på at søkeordene mine var for korte) så tar jeg en rask forklaring:

 

V2 er "Takeoff safety speed", og er den hastigheten som gir best klatring pr distanseenhet på en motor (samtidig er den også den laveste hastigheten som vi kan ha trygg kontroll over flyet på med 1 motor). V2 skal man senest ha nådd ved 35 fot høyde om jeg ikke husker feil.

 

Geir: dette er avhengig av type maskin, selskap osv. Vi flyr initally ut på V2, hverken mer eller mindre.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …