Skrevet 20. oktober 2005 19 år Jeg fatter [*********] ikke at ikke media kan bruke huet ihvertfall LITTEGRANN. Jeg skjønner det at det er vanskelig for "vanlige" folk å skjønne selv de enkleste ting innenfor flyging og andre fagområder. Men det er ingen som har sagt at du blir skutt om du bruker huet i 5 sekunder før du skriver en artikkel. les mere hos nøtteavisen
Skrevet 20. oktober 2005 19 år Og alt for å ikke nevne et eksempel i det hele tatt da Hvorfor dette utbruddet egentlig?
Skrevet 20. oktober 2005 19 år Herregud så LATTERLIG. Er det [*********] meg mulig? Uansett om du er feit eller ikke må de ta hensyn til flyets CoG, og da må passasjerer pent finne seg i å bli flyttet på. Dette skjer jo hver dag i Widerøe, uten at noen klager. Såpass må da alle skjønne, enten de har lest litt om fly eller ikke.
Skrevet 20. oktober 2005 19 år Hehe, du er tilgitt Men nå skjønte ikke jeg helt hva du reagerte på, er dethvordan saken ble behandlet, eller er det slik jeg oppfatter det utifra din reaksjon at avisen formulerer artikkelen totalt unødvendig og muligens krenkende?
Skrevet 20. oktober 2005 19 år Hva gjør man da med dette nye plass bestilings systemet som bla. SAS Braathens har innført. Dvs at man bestiller den plassen man skal ha, og så er det setet registrert i manifestet på deg.. Etter mye omflytting mid air så skjer det utenkelige. flyet krasjer og hvem satt da hvor ?
Skrevet 20. oktober 2005 19 år Forfatter Hehe, du er tilgitt Men nå skjønte ikke jeg helt hva du reagerte på, er dethvordan saken ble behandlet, eller er det slik jeg oppfatter det utifra din reaksjon at avisen formulerer artikkelen totalt unødvendig og muligens krenkende? Det jeg reagerer på er hva dem skriver om. Dette er da vel pokker ta meg ikke noe å skrive om. Dette er jo helt vanlig standard prosedyrer og gjøres hver eneste dag på sikkert tusenvis av flighter verden over. Og det MÅ gjøres pga sikkerheten. Snart kommer det vel en heftig artikkel i VG også kan jeg tenke meg: "Hundrevis av passasjerer sekunder ifra flykrasj, flygerene briefet missed approach i cockpit"
Skrevet 20. oktober 2005 19 år Skal egentlig være enig med deg, det er unødvendig å skrive om, ekke sikkert de involverte liker å se det stå om dem selv i media, riktignok anonymt, men likevel!
Skrevet 20. oktober 2005 19 år tror de ikke sier "briefet missed approach i cockpit" i vg Oversatt til vg-språk: "skrek ut om å unngå crashlanding i styrhuset" I dette tilfellet er nok artikkelen skrevet da disse personene følte seg en smule diskriminert. Vet ikke om disse fikk noen god forklaring på flyttingen av kabinpersonalet, og da kan nok beskjeden de fikk ha virket uheldig på dem og resten av passasjerene. Men er denne artikkelen verdt tiden det tok å skrive den, nei, overhodet ikke.
Skrevet 20. oktober 2005 19 år Tror nok den korrekte VG-ordlyden blir "diskuterte hva de kunne gjøre for å unngå å styrte dersom de ikke klarte å lande", eller blir det FOR flyteknisk kanskje?
Skrevet 20. oktober 2005 19 år Det er jo ikke lenge siden det var en skandalesak om et fly som tok av med feil vektfordeling ("nesten katastrofe!" etc. etc.). Men når man gjør noe med vektfordelingen blir det visst feil det og, bare fordi man sårer følelsene til en tjukkas.
Skrevet 20. oktober 2005 19 år Dette er typisk Nettavisen. Nettavisen er antageligvis landets dårligste nyhetstilbyder, og artiklene er bare søppel hele veien.
Skrevet 20. oktober 2005 19 år Det er ikke akkurat sesongen for agurknytt nå, men nettavisen har lite å skrive om alikevel ser det ut som.
Skrevet 20. oktober 2005 19 år Men er denne artikkelen verdt tiden det tok å skrive den, nei, overhodet ikke. Men det er verdt en diskusjon her. Har dere ikke annet å diskutere enn en slik artikkel?
Skrevet 20. oktober 2005 19 år Skulle tro det var en fordel med tunge personer langt bak i flyet. I 737 så laster man visstnok tung bagasje langt bak, for da må man trimme nesen nedover, og den lille/store trimmen på høyderoret gir faktisk løft, har jeg latt meg fortelle av en med 40K timer oppi der.
Skrevet 20. oktober 2005 19 år Tror nok den korrekte VG-ordlyden blir "diskuterte hva de kunne gjøre for å unngå å styrte dersom de ikke klarte å lande", eller blir det FOR flyteknisk kanskje? "Etter det VG har grunn til å tro, oppstod det diskusjoner i cockpit som spredte seg til resten av flyet vedrørende hvordan man skulle kunne unngå at det hele skulle bli en nødlanding."
Skrevet 21. oktober 2005 19 år Forfatter Skulle tro det var en fordel med tunge personer langt bak i flyet. I 737 så laster man visstnok tung bagasje langt bak, for da må man trimme nesen nedover, og den lille/store trimmen på høyderoret gir faktisk løft, har jeg latt meg fortelle av en med 40K timer oppi der. Veldig varierende, både ifra flytype til flytype, men også mange andre parametre. De fleste flytypene jeg har flydd er ihvertfall vesentlig lettere å laste baktunge enn fremtunge. Vi må faktisk ha balastlodd helt fremme i nesa på Conquesten for å få den innenfor CG når vi har fullasta maskinen.
Skrevet 21. oktober 2005 19 år Du skal se at flyvertinnen ikke tenkte på vekten til den enkelte, men heller bare hadde fått beskjed om at et visst antall passasjerer måtte flyttes. Gjerne noen av dem var litt tyngre enn de selv følte de burde være, og dermed følte seg truffet??
Skrevet 21. oktober 2005 19 år Tarjei, i dag har blitt slått opp i Romerikes Blad at et fly ikke klarte å lande i tåka på Gardermoen før på fjerde forsøk http://www.rb.no/lokale_nyheter/article1792103.ece
Skrevet 21. oktober 2005 19 år Jeg gir meg over jeg, hva avisene kan få seg til å skrive ....! Men når det gjelder vektfordelingssaken som så mange har tømt aggresjonen sin ut over, er jo det et sitat fra engelske The Sun da. Det er ei avis som ikke akkurat er kjent for å være den mest respektable her i verden (hmmm, jeg skulle visst vært diplomat ..? )
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.