Aleksander W. Lind Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Hei. Jeg forstår ikke helt hvordan man skal skrive inn SID/STAR i Flightplan (den man skriver til ATC)... Hvordan skriver man de inn? Mvh Aleksander Siter
Ken-Robert Bjørkli Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 En sid får du tildelt av Atc før dep.Og en Star får du tildelt av Atc under arr. Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Er vel ikke akuratt det han spørr om, men... Du skriver ikke SID og STAR i FPL din, du skriver det punktet, være seg VOR, NDB eller INTERSECTION der SID og STAR begynner. F.eks fra OSL til TRD skriver du første punkt TOMBO... Siter
Arild Oldervoll Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Jeg har blandt annet skrevet om dette emnet i denne tråden Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Skal du til København skriver du inn GOTUR AKIBA OSLOB LALIL TOPLA SVD (bare en jeg har i hodet) på UL997. Du får en GOTUR SID og en SVD STAR. Som regel er SID/STAR samme som første WP. Skriver ikke SID eller STAR. Siter
Ståle Andre Ustad Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Du skriver den siste waypointen i SIDen (F.eks Gevli, i en Gevli2B dep. På ENVA) Og den første waypointen i STARen (f.eks TOMBO, i en Tombo2H Arr. på ENVA) Siter
Peter Nørkjær Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Joachim og Ståle... Føler I ikke, at der allerede er blevet svaret på spørgsmålet af Thomas og Arild? Mængden af unødige postings er vokset på det sidste i dette forum. Keep it simple sweetheart! Og så er ruten heller ikke rigtig. Den rute du skal skrive i flyveplanen er: GOTUR UL997 SVD Siter
Ståle Andre Ustad Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 NJaaei... Du skriver ikke SID og STAR i FPL din, du skriver det punktet, være seg VOR, NDB eller INTERSECTION der SID og STAR begynner. Thomas sier at man skal skrive der SIDen BEGYNNER... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.