Skrevet 30. september 2005 19 år For dere som vil reise "gratis" Se link: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1125515.ece Truls
Skrevet 30. september 2005 19 år Eneste problemet er at Germanwings tydeligvis har noen problemer med booking-motoren akkurat nå, prøvde å booke reise i November - men det ble vanskelig. Man får nemlig ikke valgt November i det hele tatt, verken via rullgardin-menyen eller via kalenderen. Men dette ordner de vel ganske snart.. Ellers er det fint tilbud dette, bare flyskatten å betale - så blir det ikke rare prisen. Germanwings benytter A319 på Oslo-Cologne-Oslo (de andre rutene starter ikke opp før i Desember). Så de som er A319-gale, kan ihvertfall få seg billig "utsjekk" på den flytypen (så kan man krysse av for den flytypen).
Skrevet 1. oktober 2005 19 år Da var turen bestillt, to personer Oslo-Køln/Cologne(Bonn)-Oslo i slutten av Mars. Fant avgang begge veier som var gratis, skal være to dager i Køln - før vi drar oppover igjen. For to personer ble avgifter og flyskatt totalt ca. Kr: 700.- , men det blir rimelig billig - siden denne flystrekning er den lengste man faktisk kan ta med Germanwings - den tar i underkant av 2 timer (1t50m) med en A319. Men god plass ombord blir det ihvertfall ikke, jommen har de ikke klart å presse inn hele 142 seter i en slik liten A319!!. Men det er da ihvertfall skinnseter i det minste, og et godt IFE-system (ikke i hvert sete, men slike LCD-skjermer i taket). Man kan også finne gratis-billetter på noen av de to andre rutene med Germanwings fra Oslo (som starter opp medio Desember). Disse er litt kortere enn denne jeg har valgt til Køln - de går henholdsvis til Berlin og Hamburg.
Skrevet 1. oktober 2005 19 år Forfatter Men god plass ombord blir det ihvertfall ikke, jommen har de ikke klart å presse inn hele 142 seter i en slik liten A319!!. Men det er da ihvertfall skinnseter i det minste, og et godt IFE-system (ikke i hvert sete, men slike LCD-skjermer i taket). 142 seter i en A319 blir nok trangt ja.. Til sammenligning har British Airways`s sin A320 149 seter hvis jeg ikke husker feil. A319 er jo et mindre fly, så det vil merkes på benplassen ombord. God tur når den tid kommer da Truls
Skrevet 1. oktober 2005 19 år Jo takk for det!. Ble faktisk litt sjokkert når jeg fant ut hvor mange seter de hadde klart å presse inn, 142 seter i A319 ja - til sammenligning har vi "kun" 199 seter i Novair sine A321 (og da snakker vi to flystørrelser "opp").
Skrevet 1. oktober 2005 19 år Forfatter Ble faktisk litt sjokkert når jeg fant ut hvor mange seter de hadde klart å presse inn, 142 seter i A319 ja - til sammenligning har vi "kun" 199 seter i Novair sine A321 (og da snakker vi to flystørrelser "opp"). Enig der, det er nok maximal utnyttelse av plassen der ja. Er det i Novair du jobber? I såfall får jeg sjekket plassen ombord der på onsdag på reise fra Oslo til Antalya Truls
Skrevet 1. oktober 2005 19 år Jobber som CA i Novair ja, har riktignok permisjon akkurat nå. Men du vil nok trives godt ombord i våre A321-200, vi får til stadighet mye skryt ang. benplassen i A321. Novair her med vilje fjernet en god del rader, slik at vi "kun" opererer med 199 seter. Andre konkurrerende charter-selskaper fra OSL, har bl.a. 211/212 seter i det samme flyet - høres kanskje ikke all verden ut, men det merkes!. God tur nedover!.
Skrevet 1. oktober 2005 19 år Forfatter Takk for det Har bestilt plass til "babyvagga" ombord, så er litt spent på hvor vi havner ombord, om det er forran eller bak.. Bra Novair har spart noen seterader ombord slik det er bedre plass, ikke ofte å merke på Charter det. Har sett at dere har baggasjen som "bulk" ombord, og ikke container som er mer vanlig på A321. Men det får vi stakkars stuere ta hånd om Litt off topic de siste trådene, men interessant alikevel. Truls
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.