Skrevet 28. september 2005 19 år Legger ut en ATIS rapport fra i går kveld som var ganske spesiell. Kan noen tolke dette med lysproblemer(?) for meg? La den spille gjennom en gang først for å buffre (hakker sikkert litt) men så skal den være fin å høre på tror jeg. Klikk her for ATIS Hotel mvh. Andreas
Skrevet 28. september 2005 19 år Jada den kan jeg tolke lett:) Høyinstensitets innflygningslys er delvis ute av drift! Kun annenhver lampe fungerer:) Men om det er lovlig å ha denne i drift da er et annet spørsmål om 15 prosent av lysene er ute, skal det settes ut av drift.
Skrevet 28. september 2005 19 år Forfatter Jada den kan jeg tolke lett:) Høyinstensitets innflygningslys er delvis ute av drift! Kun annenhver lampe fungerer:) Men om det er lovlig å ha denne i drift da er et annet spørsmål om 15 prosent av lysene er ute, skal det settes ut av drift. Ok, men når brukes disse lysene? Under high speed approach?
Skrevet 28. september 2005 19 år Nei....high intensity lights betyr at de er sterke.....dvs at de er bra å ha når sikten er nedsatt! (I praksis sterke rettede lyskastere) Low intensity lights derimot funker bare i god sikt når det er mørkt, og er ikke mer enn ei lyspære (ikke spesielt sterk) inne i en kuppel! Nå er det en del systemer som ikke skiller på de 2 typene, dvs at HIL lampene kan dimmes så lavt at de kan brukes selv under god sikt om natten. (Vi har det, instillingene er 100%, 30%, 10%, 1% og 0.1% på de fleste lystypene)
Skrevet 28. september 2005 19 år Forfatter Ok, ble litt klokere nå Hvis det er noe jeg ikke har peiling på så må det nok være lysene på en flyplass
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.