Skrevet 27. september 2005 19 år Jeg har lige investeret i denne virtuelle Radar fra England: http://www.kinetic-avionics.co.uk/index.php Dette stykke legetøj er næsten et "must have" for fly freaks. Temmelig dyr, men et dejlig apparat. Kan anbefales. M.V.H L Schmídt
Skrevet 27. september 2005 19 år Kult, har du fått den og testet den enda eller ? Hadde vært interessant og hørt resultatet og hvordan du synes dette fungerer.
Skrevet 27. september 2005 19 år Forfatter Kult, har du fått den og testet den enda eller ? Hadde vært interessant og hørt resultatet og hvordan du synes dette fungerer. Ja, jeg har fået den, og har haft den i ca. 14 dage. Den fungerer rigtig fint, selv med den medleverede antenne. Fra man pakker det hele ud, og til man har plot på skærmen går der mindre end 10 minutter. (med antennen indendørs) Her hvor jeg bor, modtager jeg signaler i en radius på mellem 100- og 130 nautiske mil. (i den nordlige del af Danmark) I dagtimerne er der gennemsnitlig 10- til 15 fly på skærmen hele tiden. Når der er travlt om eftermiddagen og aftenen, kan der være 20 eller flere. (det er selvfølgelig afhængig af hvor man bor. Jeg har set i forummet på Kinetic`s hjemmeside, at der er flere der har mellem 50- og 70 fly på skærmen) Inden man bruger sine sparepenge på at købe sådan et apparat, vil jeg anbefale at man følger lidt med i forummet på Kinetic`s hjemmeside, så man kan finde ud af om det er noget for en selv. ( der er et rigtig godt forum for dem der har sådan en, og på nuværende er der allerede nogle der har lavet forskellige programmer til den) Jeg er meget glad for den jeg har købt, og har fået en formidabel service fra firmaet jeg købte den af. Næste investering, bliver en antenne med mere gain, så jeg kan udvide radiusen lidt på signalerne. M.V.H L Schmidt
Skrevet 27. september 2005 19 år Morsomt, men litt dyrt. Får håpe prisene på noe slikt faller etter hvert. For å spore av litt kan jeg jo nevne at dere kan følge båttraffikk nå på en enkel måte ved å dekode AIS-signaler hvis dere har en scanner. Last ned Shipplotter og sett i gang... Se f.eks her for å se hva som skjer rundt Bodø, Bergen og Stavanger.
Skrevet 27. september 2005 19 år Forfatter Hvor er prisen på denne står? Finner den ikke på siden der. Prisen er ca. 500,- £ (jeg har betalt 6.200,-kr. ved modtagelsen) Jeg har købt den her: http://www.hamradio.co.uk/sbs-1.shtml Så vidt jeg husker, er der også link til denne side på Kinetic. M.V.H L Schmidt
Skrevet 27. september 2005 19 år Forfatter For å spore av litt kan jeg jo nevne at dere kan følge båttraffikk nå på en enkel måte ved å dekode AIS-signaler hvis dere har en scanner. Last ned Shipplotter og sett i gang... Se f.eks her for å se hva som skjer rundt Bodø, Bergen og Stavanger. Hej Dag. Dette har jeg også prøvet, men det lykkedes ikke rigtig før der kom discriminator-udtag på min radio. Jeg har overvejet at købe denne: http://www.nasamarine.com/AIS/AIS.html Det siges den kører rigtig godt sammen med shipplotter, hvis man bruger NMEA udtaget. M.V.H L Schmidt
Skrevet 27. september 2005 19 år Der sporet vi jammen av igjen Et annet, og billigere, alternativ er NASA AIS Engine (Jeg tror du finner dem billigst her) Men det morsomste er jo dog å pusle til sin egen diskriminator utgang...
Skrevet 27. september 2005 19 år Å ha noe slikt på skjermen er sikkert utrolig kult og morsomt! Men hvorfor i h****** kaste bort så mye penger på en sak som man overhode ikke har noe som helst nytte av?
Skrevet 27. september 2005 19 år Hobby vettu! Har ikke noe nytte av en gigantisk jernbane i stua heller... Får du lagt ut noen screenshots av programmet? (SBS-1)
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.