Skrevet 25. september 2005 19 år Den var artig For en utrolig bevegelse det ble i flykroppen etterhvert
Skrevet 25. september 2005 19 år Den var artig Artig??? Ikke det ordet jeg ville brukt men... Snodig at det skulle bli sånn ubalanse i flykroppen...
Skrevet 25. september 2005 19 år Jeg syns og den var artig. Man må da ikke være dødsens alvorlig her inne hele tiden
Skrevet 25. september 2005 19 år Jeg syns og den var artig. Man må da ikke være dødsens alvorlig her inne hele tiden Neida, men blir bare så trist når jeg ser så fine maskiner gå i oppløsning:( *Snufs*
Skrevet 25. september 2005 19 år ÅÅÅÅ Det var på den måten du mente det. Da er jeg helt enig med deg. Men det var helt sykt å se de bevegelsene det ble i skroget. Om jeg ikke husker mye feil var det en Chinook de brukte til å løfte ned en SeaKing som nødlandet på Vatnvatnet hjemme i Bodø, for en del år siden.
Skrevet 26. september 2005 19 år Videoen viser et fenomen kalt Ground Resonance. Men det er en god demonstrasjon på hvor galt det kan gå. Daakal Chinook'en!
Skrevet 26. september 2005 19 år Artig! Dette er resonans, dvs at skroget begynner å svinge med egenfrekvensen sin, da vil utslaget bare bli større og større helt til skroget går i oppløsning!
Skrevet 27. september 2005 19 år Noe lignende skjedde med en SH-60J som taxet rundt på en eller annen flyplass (PH-ett-eller-annet, er ikke det Hawaii?). Resultatet var ganske formidabelt.
Skrevet 27. september 2005 19 år Videoen viser et fenomen kalt Ground Resonance. Men det er en god demonstrasjon på hvor galt det kan gå. Hvis man ikke ... gjør hva? For jeg antar at disse svingningene kan motarbeides? Gjør man det f.eks. ved å endre motorsetting? Det er vel relativt sjeldent slikt inntreffer, så jeg regner med at det er en helt spesiell kombinasjon av uheldige omstendigheter som gjør at det svinger ...?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.