Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

For ikke å lage en ny krangel i en tråd, så får jeg vel bare si at det er synd for de som mister jobbene sine, men det er alt. Som Kjell sier så kommer ikke dette som noe bombe. ""

Skrevet

De er riktig nok teknisk "konkurs" men er nå beskyttet under "Chapter 11" og under statlig økonomisk styring. Disse store gigantene vil vi nok se lenge enda, er få selskaper der borte - som ikke har hatt det tøft.

Skrevet

Det er vel noe av problemet, man blir aldri kvitt selskaper som går dårlig. Selskaper som går konkurs bør gå under slik at de slipper til selskaper som faktisk tjener penger.

Skrevet

Heisann... ja dette brukte å være en "eksklusiv" klubb, men har blitt ganske folksomt etter hvert... ""

 

Det er riktig som Lars sier, at selv om dette kan oversettes til konkurs er "kapittel 11" mer hva man kaller tarifforhandlinger. Kapittel 7 er oppsigelse og konkurs... ""

 

Vi får se hvordan det går med resten av oss; AA, CO og HP... "" Det store spørsmålet er hva som hender med pensjonsplanen hos United... og de andre...?

 

Dag

Skrevet

Vi får se hvordan det går med resten av oss; AA, CO og HP... "" Det store spørsmålet er hva som hender med pensjonsplanen hos United... og de andre...?

 

Trodde at AA var det av de store selskapene i USA som greide seg "best" for øyeblikket. CO er nå ute av Ch11, heldigvis, og HP/US er nå nettopp kommet ut av Ch11 og. Har troen på at UA vil greie det til slutt og, de har kommet langt på vei.

Men, om drivstoffprisene bare forsetter å øke (men at billettprisene ikke gjør det,) så kan det bli spennende å se hvor mange det er som overlever (på innlandsmarkedet)...

Skrevet

US Airways er vel fortsatt i Chapter 11. Jeg tror nok UNtied kommer ut foer de. Men de soergelige faktum er at 50% av den amerikanske 'flyflaate' er i Chapter 11.....

Skrevet

Heisann Michael...

CO er nå ute av Ch11
jo det stemmer det... men dette var for vel over 10 år siden... fra 1991-1993. CO hadde også en tidligere Ch. 11 tur i 1983, da Lorenzo kastet ut fagforeningene... men dette begynner å bli historie nå... ""

 

Problemet er ikke hvor godt vi stiller nå, men hva som hender med pensjonsplanene. Delta har underbetalt pensjonsplanen sin i flere år og skylder over $10 milliarder, North West med $5.7 milliarder og United med sine $9.8 milliarder. Vi betaler flere hundre millioner $$$ i året til pensjonsplanen vår... og det er klart at kan du kvitte deg med dette så stiller du plutselig mye bedre til. Mye av den samme økonomiske fordelen som mange LCC (Low Cost Carriers) har i dag. Selv om AA... og også vi i CO... ikke ligger så dårlig ann nå, hjelper dette lite hvis vi har den konkurrasne ulempen at vi fortsatt må betale disse obligasjonene... mens de andre slipper!

 

Rettferdig.... "" Hva mener dere...?

 

Dag

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …