Skrevet 3. september 2005 19 år LN-WDA står på bakken inntil "widere" Ja dessverre. Det er ikke alt nytt som fungerer like bra. I forbindelse med inspeksjon av motor for å avdekke sprekker i motorens Compressor Inner Support ble det funnet sprekk samt løsnet materiale rundt denne. Motoren må byttes og WDA er satt på bakken inntil videre. Dette problem er dukket på flere Q400 motorer i den senere tid, og situasjon på spare engines er meget anstrengt på verdensbasis akkurat nå.
Skrevet 3. september 2005 19 år Usedvanlig velinformert du... Forøvrig har jeg vel inntrykket av at det har vært snaut med PW150'er å oppdrive flere ganger... Husker jo f.eks fra da LN-WDZ sto lagret her... Flyet gikk fort fra status som "lagret" til status som "delefly" da deler til de tre andre maskinene ikke var å oppdrive. I en lang periode var "DZ" ribbet for både motorer, og elektronikk i cockpit... Det er jo synd at PW150 har fått en så dårlig start på livet... At luftinntakene på Q400-cowlingene etter sigende er feil designet slik at de er svært utsatt for FOD gjør jo ikke saken bedre... WF har vel byttet to eller tre PW150 fordi den har spist stein, såvidt jeg vet... ...og la oss ikke glemme den som bråstoppet i luften... Det positive er jo at det dukker opp nye maskiner i nye og ne på WF's ruter.. De siste to ukene har det jo vært både ATR-72 og BAe 146 å se på Torp... Forøvrig har alle WF-ansatte på Torp fått mailen din...
Skrevet 3. september 2005 19 år Forfatter Sitat Forøvrig har alle WF-ansatte på Torp fått mailen din... Den var det nok kapteinen i familien som sendte til dere. Trodde ikke at han skulle dra den så langt men. )
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.