Geir Teigo Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Har sett noen som skriver f.eks.: /N/ eller /R/ i et av feltene når jeg sjekker flighter på servinfo. Hva betyr det??? Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 /T/ = Text only /V/ = Voice /R/ = Able to recieve voice. Siter
Peter Nørkjær Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Jeg har siddet og tænkt over det lidt nu. For /R/ var nem nok (Som Joarkim skrev). Men /N/ kunne jeg ikke helt forstå. Dog tror jeg, det er en pilots egen forkortelse af "newbie" = /N/ Men som ATC ville jeg ikke i første omgang forstå den... /Peter Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Har sett flere bruke N for Newbie ja. Siter
Stig Sandnes Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Er jeg i tvil om hva som står i FP når jeg sitter ATC, nøler jeg som regel ikke to sekunder før jeg spør noen. (Det være seg piloten, atc-kollega etc) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.