Aleksander W. Lind Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Hei. Jeg har tatt mange turer på vatsim nede i Spania og ATC forbløffer meg ver eneste gang. De er snille, greie, snakker tydelig og gir meg godt med informasjon. Hva synes dere? Siter
Jonas Mindt-Soot Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Jeg sitter med samme intrykk, kommer fra Palma nå, nettop vært i kontakt med en som heter Luis og sitter ofte som Barcelona radar, alltid like hyggelig! De snakker kanskje endel spansk, men har det innvirkning på oss andre er det kjapt ute med å snakke engelsk! Bare positive opplevelser her. Siter
Christian Sager Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Vel, Luis Del Cerro (beklager hvis jeg staver feil nå) er en kjempe kar! Jeg har flydd under hans kontroll utallige ganger, og han har aldrig skuffa meg! Han gir en stødig ATC tjeneste til alle og enhver. (desverre kan ikke det sies om alle der nede, noe jeg og flere har fått erfart desverre. Men jeg tør påstå at 95% av ATCene der nede er kjempe flinke) Når det gjelder at de snakker mye spansk der nede så er det utrolig irriterende til tider, men de må få lov til å snakke språket sitt. Jeg har akkorat kommet hjem fra 1 uke på Mallorca og hadde selvfølgelig med meg Scanneren ned dit, Og jeg skal si det gikk mye på Spansk! As real as it gets kanskje ??? Siter
Jan Fredrik Furøy Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Det foregår vistnok også ofte i real life der nede. Vi (SAS) har leaset ut noen MD80 med crew og teknisk personell som går inneriks der nede for Spanair, og som flyr med deres callsign. Pilotene blir litt "heite" når de får instruksjonene på spansk.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.