Skrevet 18. juli 2005 19 år Jeg vet at endel av forsvarets UH-1B ble "skrustikker" for kommende flymekanikere, men hvor ble de av de som dro ut av landet? Jens-Ole, har du noe info?
Skrevet 18. juli 2005 19 år Vet ihvertfall litt Da Bell UH-1B ble faset ut i 1989-90 var det igjen 26 helikoptre. 11 av disse var levert som våpenhjelp fra USA og ble levert tilbake til USA (som fortsatt var eieren av helikopterne). Der ble de senere solgt på det private markedet. For de som har interesse av det er det sikkert mulig å undersøke reg nr og se på videre skjebne til helikopterne.
Skrevet 18. juli 2005 19 år Forfatter Vet ikke hvordan du finner ut av dette, men jeg hadde vært interessert i å vite om det ihvertfall! Du har god kunnskap om dette, det skal du ha!
Skrevet 18. juli 2005 19 år De som er i landet fortsatt som jeg vet om er ett på Sola flymuseum, ett sto på display ved Lahaugmoen i 95 (antaklivis borte nå siden leiren er solgt) Husker også at det sto ett vrak på Trandum leir, kun chasiret og noe ledningsnøster. Og ett på Kjevik, men det er vel det du sikter til i åpningsinnlegget ditt.
Skrevet 18. juli 2005 19 år Yep, regnet med at det var kjent at det står en del av de norsk kjøpte Bell'ene rundt om i militærleire/skoler. Det er to på Rygge også.
Skrevet 19. juli 2005 19 år Vet ikke om det er et slikt et som står ved inngangen til Bardufoss Lufthavn sin militære Offiser forlegning?
Skrevet 19. juli 2005 19 år Vet ikke om det er et slikt et som står ved inngangen til Bardufoss Lufthavn sin militære Offiser forlegning? Affirm... Dessuten en ved NAC. Som det nevnes finnes det en del UH-1b "parkert" rundt i kongeriket.
Skrevet 20. juli 2005 19 år 1 stk i Bodø på Flyfag-linjen, hvorvidt de tre andre flyfag-linjene (skolene/plassene) har UH-1B vet jeg ikke.
Skrevet 20. juli 2005 19 år Vet ikke om det er et slikt et som står ved inngangen til Bardufoss Lufthavn sin militære Offiser forlegning? Affirm... Dessuten en ved NAC. Som det nevnes finnes det en del UH-1b "parkert" rundt i kongeriket. Er det den "ved NAC", det helikopteret som VGS-linja der har fått å skru på? Vidar: Skulle nesten tro at din far skulle ha stålkontroll på det du lurer på
Skrevet 20. juli 2005 19 år Forfatter Andreas, jo han har sikkert høvelig kontroll. Men jeg kan ikke belemre han med absolutt alt jeg lurer på, det hadde bare ikke blitt tid til å snakke om annet da Var nettopp nede i Nederland på simulatoren sammens med han, han sliter vel enda med alle spørsmålene jeg har fra diverse prosedyrer osv....forøvrig en MEGET interessant tur!
Skrevet 20. juli 2005 19 år Vet ikke om det er et slikt et som står ved inngangen til Bardufoss Lufthavn sin militære Offiser forlegning? Affirm... Dessuten en ved NAC. Som det nevnes finnes det en del UH-1b "parkert" rundt i kongeriket. Er det den "ved NAC", det helikopteret som VGS-linja der har fått å skru på? Vidar: Skulle nesten tro at din far skulle ha stålkontroll på det du lurer på Rikig, er den VGS skru på..
Skrevet 21. juli 2005 19 år Hva slags turbin/kompressor eller noe er det de har på et stativ der inne? Veldig ren og pen trommel med mange flotte småvinger på (På vgs'en)
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.