Gjest Skrevet 2. november 2000 Skrevet 2. november 2000 Jeg har planer om å kjøpe en PC, men er ikke sikker på hva jeg trenger for å drive Flightsim 2000 bra. Kan noen svare på dette ? ------------------ HEF Siter
Espen Furfjord Skrevet 3. november 2000 Skrevet 3. november 2000 Hei. Jeg kan jo gi deg noen tips utifra erfaringer jeg har med FS2000 på forskjellige pc'er Sjermkortet bør ha endel minne 30 Mb er ikke bak mål Jeg ville valgt et kort med Geforce2 . Det finnes en billigversjon av denne til ca 1500,- Og det duger ikke så verst Minne på selve maskina bør vært 128 Mb eller mere ...Mere minne gjør simmen raskere. Skjerm er vel opp til deg selv. En 17" synes jeg det må være, men det er bærre lækkert med 19" eller 21" . men det e jo steika dyrt! Et hovedkort som lar seg overklokke. En prosessor over 700 Mhz Harddisk ...over 4 Gb (hvis du bruker Windows Me) Går greit med 3 Gb på Win98 Av dette vil du få en meget bra maskin. Jeg vil selv valgt en 900Mhz eller 1Ghz prosessor på denne maskina. Så har du "kanskje" mulighet til å takle Fs2002 [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Med litt oppgradering av minnet da. Siter
Dag Frode Berge Skrevet 3. november 2000 Skrevet 3. november 2000 Jeg la merke til at FS2000 virket mye bedre i Win2000 enn i Win98, tenker da på oppstartstid og ikke minst bedre flyt i grafikken. Er det andre med samme erfaring ? Siter
Espen Furfjord Skrevet 4. november 2000 Skrevet 4. november 2000 Det du sier om FS2000 og Win ME kan faktisk stemme. har ikke lagdt så mye merke til det, men når jeg tenker etter har det blitt mere fres i den. Bakdelen med Win Me er at den tar knekken på en maskin som er litt treg, moderat minne og harddiskplass, p.g.a at WinMe krever mye haddisk og minne virker det som. Har en PII stående som jeg skulle legge inn WinMe, Det ødela alt. Fs2000 låser seg under oppstart. ..ja t.o.m Fs98 Låser seg under oppstart. Jeg regner med det er fordi Windows Me i seg selv stjeler all minne-plassen, og det derfor ikke er noe igjen til simulator. Siter
Terje Pettersen Skrevet 4. november 2000 Skrevet 4. november 2000 Hei Jeg vil anbefale de fleste å vente med å bruke Windows ME, fordi det er mange som har problemer med det. Jeg har selv ikke testet det ennå, men er det som jeg tror så er det bugs i norsk version, det samme var det jo med W98, masse irritasjon med norsk version, mens engelsk version virker helt topp [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Microsoft burde legge mer arbeid i språkversionene av Windows, det er jo slett arbeid av dem.... MVH Terje Siter
Harald Oanes Skrevet 4. november 2000 Skrevet 4. november 2000 Kjøpte ny maskin for en mnd. siden, der var det installert Windows ME - og på denne tiden har jeg ikke hatt et eneste problem med simen (og det har blitt veldig mange timer i luften), eller noen andre programmer for den saks skyld. Bruker også samme PC i min jobb - og alt fungerer tilfredsstillende også her. Beste Hilsen Harald O. quote: Originally posted by Terje Pettersen: Hei Jeg vil anbefale de fleste å vente med å bruke Windows ME, fordi det er mange som har problemer med det. Jeg har selv ikke testet det ennå, men er det som jeg tror så er det bugs i norsk version, det samme var det jo med W98, masse irritasjon med norsk version, mens engelsk version virker helt topp [image] http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif [/image] Microsoft burde legge mer arbeid i språkversionene av Windows, det er jo slett arbeid av dem.... MVH Terje Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.