Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeps! VACCSCA har træningsaftner.

Da SquawkBox 3 kom "på markedet" var der stort behov for at nye piloter kunne træne lidt og vi havde tre træningsafther i løbet af en måned.

Men siden da er det min erfaring som ATC at behovet har været ret lille, og jeg har ikke have nogle der har spurgt om træning før nu.

Men vi har snakket om en træningsaften på et tidspunkt snart. Målet vil være at træne Full-IFR, det vil sige en komplet flyvning mellem to lufthavne i fx. en Boeing 737, hvor der er ATC på begge pladser og meget trafik.

Men planlægningen ligger lidt død nu, på grund at et kommende fly-in i Kastrup og real-life aktiviteter.

Men hvis du er på vatsim en stille aften i Scandinavien, garanterer jeg, at ATC'en gerne svarer på spørgsmål. Bare send ham en private chat.

VACCSCA har også en pilot-trænings afdeling. Den er hovedsagligt på engelsk, men nem nok at forstå. Der er også "tutorial flights", der guider dig gennem alle dele af en IFR flyvning. Der er tilmed en på norsk.

Kig på www.vaccsca.org > pilot

Du er også meget velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål, eller der er noget du ikke forstår.

Velkommen til!

Hilsen

Peter

VACCSCA Chief of Pilots

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...