June 22, 200521 yr Jeg var ute og spilte onsdagsmatchen på borregaard golfklubb, og over oss\\meg kom det et cessna med opptrekkbartunderstell. Mulig en 182 RG, med REG. LN-NPF. Noen som vet hva slags fly det er ? og hvem som er eier ??
June 22, 200521 yr Jeg så det jeg og, trodde først det var en C208 på grunn av den lange kroppen og det rare understellet, men det var nok C182 RG, men jeg skjønner ikke hvorfor det hadde hjulene ute da det fløy over Son. Tok kanskje TG på Rygge eller noe..
June 22, 200521 yr Author Over Glomma og Opsund drev den med akrobatikk. Skikkelig morsomt å se. Måtte stoppe opp i et par min, de i flighten min var selvfølgelig ikke fornøyde. Det plager meg litt at de ikke kan sette seg inn i hvordan jeg føler det når jeg ser et fly
June 22, 200521 yr Så`n jeg også. Måtte stoppe bilen for å beskue råtassen! Han hadde noen halsbrekkende svinger. Dragen ble sint fordi jeg holdt på å kjøre av vegen. (Tøff nå...)
June 23, 200521 yr Hmmmmmm....en 182 RG med norsk registrering. Den er ikke listet på airpics.com. Noen som vet noe mer om denne og kan skaffe bilder?....
June 23, 200521 yr Jeg vil tippe at det er LN-NFP du har sett. Follo Flyklubb's C177RG Cardinal. http://www.folloflyklubb.com/ln-nfp.php Denne maskinen har base på Rakkestad flyplass så det er ikke usansynlig at den tok turen over Sarpsborg på vei ut eller inn. Er foressten en kjempe maskin å fly og helt klart en av mine favoitter