Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

I dag når jeg kom hjem, fikk jeg øye på en lignene B 757 som tok av fra Torp, Kl.17.50.

Noen som vet om mere her? Er sikker på at de ikke var Raynair. Den så litt lang ut i flykroppen. Er sikker på at det var en B757 - 200/300?

Skrevet

DK 0903 Kreta Chania 17:05 Flyet gikk 17:41

Altså, MyTravel sin A320 eller A321 til Kreta...

Har vel ikke vært 757 på Torp siden Britannia sluttet å bruke dem her til lands... Den gang derimot, så var det tre B752 i uka, hvorav to samtidig... ""

Skrevet
Har vel ikke vært 757 på Torp siden Britannia sluttet å bruke dem her til lands... Den gang derimot, så var det tre B752 i uka, hvorav to samtidig... ""

Argh... slike ting må du si litt mere forsiktig Kenneth!.

Sukk, nesten for "kriminelt" å regne - å erstatte slike vakre maskiner med kjedelige B738.

Skrevet

Argh... slike ting må du si litt mere forsiktig Kenneth!.

Sukk, nesten for "kriminelt" å regne - å erstatte slike vakre maskiner med kjedelige B738.

Jeg vet... Savner de flotte maskinene... ""

Skrevet

Stemmer det ja. My Travel tok av fra Torp kl. 17.50 i dag, ikke så mange minuttene etter Ryanair. Jeg hadde en kort spottetur og fikk med meg de to gledene.

Skrevet

Jeg var en tur til Torp idag, fløy med LN-NPX, og tok vel av igjen kl 1650. Så ingen 757 jeg ihvertfall, men så tre - fire brannbiler i full fart med blålys som raste nedover mot hovedterminalen, noen som vet hva det var for noe ?

Skrevet
men så tre - fire brannbiler i full fart med blålys som raste nedover mot hovedterminalen, noen som vet hva det var for noe ?

Siden det ikke står noe i VG var det kanskje en øvelsesutrykning? ""

Skrevet

Hehe, tja, kan jo være det, jeg sa "L PX ready for taxi" og fikk til svar "L PX, hold posisjonen, det kommer en haug med brannbiler bak deg i en forrykende fart", dem raste jo over "GA parkeringen" i full fart, og virket ikke så mye øvelsesaktig over det, men det er mulig dem er litt raskere i avtrekkeren på øvelsen enn på "min" flyplass (uten at jeg vil si mere om det :-) )

Skrevet

Målet er å komme fram til havaristedet ASAP, uansett øvelse eller real. Ikke sant, Dag? "" Hos oss ser man iallfall ikke forskjell på utrykningene. Har riktignok/heldigvis ikke sett så mange real...

Skrevet

Ja, man ser ikke forskjell på øvelse eller action på Torp heller... Man lurer like mye hver gang... ""

...men ellers så vil krakilske personer ved innsjekk, sikkerhetskontroll, eller gate også gi stor, om ikke full utrykning til terminalen, i tillegg til evnt. brannalarmer, osv...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …