Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei igjen alle sammen

Etter å ha sett altfor mange snadder bilder fra Manchester (EGCC) og Amsterda(EHAM), så har jeg fått så utrolig lyst til å besøke en av disse stedene selv!

Har funnet to veldig fine guider til disse stedene

Amsterdam

Manchester

Hovedsakelig har jeg tenkt meg til Manchester. Så jeg lurte på om noen her på forumet har vært i Manchester og spottet? Etter å ha lest på kartet, så synes jeg at det ser ut som at A ser ut som et fint sted å starte på. Men så kom jeg til E . Dette stedet synes jeg så veldig fint ut for landinger, og G for avganger

Er det noen som har erfaring for hvor jeg bør stå? Synes egentlig at nesten alle stedene her ser utrolig fine ut, men stedet kan jo være annerledes i virkeligheten! Så hadde vært fint hvis noen har erfaringer

Eller bør jeg glemme Manchester, og heller dra til Amsterdam?

Takk for svar!

Skrevet

Har i vært i Manchester å spottet ja, men det begynner å bli noen år siden.

Bodde da på Radisson SAS hotellet, med panorama view over hele apron og ene delen av rullebanen. Var desverre miserabelt vær den helgen, så det ble spotting gjennom ett heller doggete hotellvindu!

Men mye artig å se, og ikke minst høre.. en scanner er must!

Har også spottet endel i AMS, dog i transit og ikke langs Polderbaan osv..

Tror det skal mye til å slå MAN på spottervennlighet.. er mye enklere å forflytte seg fra A til B der enn i AMS.. TROR jeg.. etter hva jeg har lest på diverse forums. I Amsterdam er man nok avhengig av bil, mens i Manchester går det som regel shuttlebuss til Aviation Viewing Park m.m.

Men nå skal det sies at det flyr noget flere "spennende" selskaper på Schipol i forhold til Ringway!

Your choice!

Skrevet

Takk for svar Thomas... da blir det nok MAN turen går til ""

EDIT: Må si jeg faktisk er litt usikker likevel, burde vel gå greit å leie bil i Amsterdam å kjøre til stedene?

Skrevet

Håvard, hvis du har lyst til å se mer fra MAN så kan du prøve denne linken: http://www.plane-spotter.com/Airports/UK/MAN/index.htm

Her er hvert spot i spotter guiden illustrert med bilder - både bilder du kan ta fra stedet og bilder av fasilitetene. Når det gjelder Aviation Viewing Park, så finnes det under dette stedet et detaljkart som viser takseveier og deres navnsetting.

Spottene A, B, D og H på MAN ble siste besøkt 14. og 15. mai i år, og rapporten fra B og D (Manchester 14 May 2005) er sluppet - du finner dem her: http://www.plane-spotter.com/OnTour/LoCo_Tour_2005/Index.htm

Forhåpentligvis går det ikke så lenge før også aktiviteten den 15. mai også er beskrevet - må bare få unnagjort et IT-prosjekt som går live på førstkommende mandag (jobb går tross alt foran hobby "").

Skrevet

Heisann Kurt, fikk dessverre ikke lest innlegget ditt før nå... glemte helt av det

Velkommen til forumet også! ""

Men til saken, tusen takk for linkene du har gitt meg... det ga et litt bedre innblikk i hvordan det er å stå der

Men, jeg får tenke meg om hvilke av de to stedene jeg skal velge

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …