T. Paulsen Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Satt og tenkte litt her. Dette ville vært en ide som hadde vært kjempe bra tror jeg. Alle vet at serverene på Vatsim har problemer med å kjøre stabilt når det blir mye trafikk. Nå har det seg sånn at Vatsim selv ikke eier en eneste server, men får "låne" plass av andre til sitt formål. Reglene på Vatsim sier også at man må ikke være logget på mere enn maks 30 minutter på bakken pga. unødvendig belastning av serverene. På Vatsim er det ca 25000 aktive medlemmer (ja tro det eller ei) og alt i alt over 70000 totalt. Tenkt dere om dette ble "payware" og at man måtte ut med ca 10 dollar i året for å kunne fly der. 10 dollar ganger ca 20000 = mye penger. Mange servere kunne vært kjøpt inn og bredbånd til disse ville også vært betalt av pengene som de fikk inn av de som ville fly der. Da hadde mye av problemene med serversplit og overbelastning vært borte. Vi kunne kanskje til og med hatt overnight på en flyplass i 10-12 timer uten å bli kastet ut. Mange skrur jo aldri av pc`n sin. Tenkt for et syn det ville vært på natten på store flyplasser Måtte jo nesten bestillt plass på forhånd. Noen som har tenkt det samme?? Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Nei, har ikke det. Men færre vil fly på VATSIM også hvis det blir pay, men selv for 1USD i året ville de komme langt... 70.000 dollar blir det... så trekker vi fra en god del siden det blir pay, men fortsatt bra med penger. Du får maile VATSIM hvis du vil Siter
Martin Svarstad Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Jeg kunne mer enn gladelig betalt opptil 200 kroner i året hvis dette kunne blitt virkelighet, og jeg kan umulig tro jeg er den eneste som hadde gjort det. Siter
T. Paulsen Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Skrevet 12. juni 2005 1USD i året ville de komme langt... 70.000 dollar blir det... Joa, men ikke alle disse er aktive, og det er derfor jeg skrev 20000. Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Sant nok, men for 20-25000 dollar? Siter
T. Paulsen Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Skrevet 12. juni 2005 Ja 20-25000 dollar kan jo gjøre mye forandring på Vatsim liksom. Siter
O85_ Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Hva med å sende det inn som et forslag til Vatsim Board Of Governors? Holder med deg 100% Tom! Siter
Stig Sandnes Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Hmm.. selvfølgelig. Er jo en mulighet det... hadde vi i alle fall sluppet unna alle som registerer seg og som ikke gidder prøve lære seg,- vedde på at de ikke gidder bruke penger på no slikt da Siter
Peter Nørkjær Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Hmm... Mnn i det øjeblik du betaler for service'n så kan du også som bruger begynde at stille krav til nede-tid og server belastning. For vatsim er det "nemmere" nu, hvor brugerne ikke har nogle ret til at stille krav til vatsim. Dem af Jer med nogle års erfaring med vatsim ved jo nok godt, hvordan folk kan synge klage-sange om og om igen... /Peter Siter
Stig Sandnes Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Ja.. vet det Sant som du sier Peter, og egentlig er det jo ikke så ille slik som vi har det pr. dags dato. Eneste er jo under STORE flyin's at det faller litt ned her og der, men det er ikke noen fare for at det skal skje så ofte, alle fall ikke i Norge . Men fra spøk til vatsim, klarer meg fint med det vi har idag, selv om jeg godt kunne betalt noen kroner for bedre kapasitet. Siter
T. Paulsen Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Skrevet 13. juni 2005 Tenkte litt på at hvis man betaler for bedre kapasitet, så blir jo også nedetid minimal i forhold til sånn det er nå. Men det er jo sant. Blir det nedetid i noen få minutter hvis folk betaler for dette, så vil jo folk syte og klage for en femtilapp så. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Vel, VATSIM kan jo fraskrive seg ansvar da, at de vil yte sitt beste for å gi minimal nedetid og god stabilitet, men at de ikke kan garantere noe liksom. Om dette skal bli et budsjett som går i null, noe det jo bør gjøre (ingen tjener direkte på det), man man jo betale noen for å overvåke serverne 24 timer i døgnet, i vertfall under flyins. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.