Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Måtte le da jeg leste dette, her har vi flyjournalistik på høyt nivå! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=278070

Overskriften på forsiden til VG var: "SAS-fly med motortrøbbel måtte snu i dag"

Men første setning i artikkelen er: "Flyet hadde problemer med hydraulikk-trykket"

Og lengere ned står det: "På god vei mot København oppdaget kapteinen at den ene pumpen som styrer trykket i kabinen ikke fungerte. "

Her var det lett og finne ut hva som hadde skjedd ja... Er noe dritt når hydraulikk-trykket i kabinen faller! ""

Skrevet

Hva slags pumpe er det som styrer trykket i kabinen?

Vanligvis er jo trykket i kabinen en blanding av ram og bleed air som blir pøset inn i kabinen, og trykket reguleres ved å kontrollere hvor mye av luften som slippes ut bak i cabin. (?)

Skrevet

Heheh... right on!!

Tom, har du lest Herregud! innlegget mitt da?? Rimelig oppgitt til tider over media jeg og... ""

Skrevet

Kan noen tilby journalistene som skriver om fly et aldri så lite familiseringskurs på dem mest brukte flytypene vi har her i norge. Eller be dem om å være så vennlige å hente tellfart å sykle vannrett inn i hælvete....

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …