Per Alvem Skrevet 18. oktober 2000 Skrevet 18. oktober 2000 Er det noen som har erfaring med om scannere bestilt fra England blir stoppet konsekvent i tollen? Jeg bestilte en fra Transair Pilot Shop, og de gjorde oppmerksomme på at det hadde hendt at slike ble returnert av norsk toll, men de var usikre på om dette hadde skjedd etter juli (altså etter at de norske reglene ble endret). mvh Per Alvem Siter
Magne Mæhre Skrevet 20. oktober 2000 Skrevet 20. oktober 2000 quote: Originally posted by Per Alvem: Er det noen som har erfaring med om scannere bestilt fra England blir stoppet konsekvent i tollen? Jeg bestilte en fra Transair Pilot Shop, og de gjorde oppmerksomme på at det hadde hendt at slike ble returnert av norsk toll, men de var usikre på om dette hadde skjedd etter juli (altså etter at de norske reglene ble endret). Det jeg har lest er at dette stort sett har gått bra, og at tollerne har fått med seg regelendringene. Den ene som hadde litt problemer hadde det fordi CE-merkene hadde falt av mottakeren (var klistremerker). Etter en runde med tollvesenet og leverandør så ble saken bragt i orden og han fikk mottageren sin. --Magne Siter
Christian Håkonsen Skrevet 20. oktober 2000 Skrevet 20. oktober 2000 Tjena Per! Jeg bestilte scanneren min fra England for godt over et år siden og det gikk helt fint. De anbefalte meg å bestille med DHL siden mange pakker som hadde blitt sendt med vanlig post var blitt returnert av tollen, mens alle DHL sendingen hadde kommet fram. Det blir litt mer i frakt og du må sannsynligvis betale litt i toll, men det er vært pengene! MVH, Christian Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.