Skrevet 12. mai 2005 19 år Kanskje ikke verdens verste sak, men til en opplysning så fikk ett F-16 motorproblemer i dag... Les mer her
Skrevet 13. mai 2005 19 år Jeg er i luftforsvaret på Ørlandet nå og fikk beskjeden i går jeg også. Slikt skal ikke skje, men i dag er alle fly i full aktivitet igjen. Flyet som hadde problemer må sjekkes.
Skrevet 14. mai 2005 19 år Hvorfor lager VG en sånn nyhet av dette? Sånt hender jo flere ganger i året uten at det kommer i avisene. Begynner VG å gå tom for nyheter? God helg!
Skrevet 14. mai 2005 19 år Er vel fordi VG ikke får vite om de aller fleste slike hendelser..........
Skrevet 15. mai 2005 19 år Det at tabloidene har en tendens til å blåse opp slike hendelser burde være et kjent faktum. Litt off-topic, og jeg har vel sagt det før, men jeg sier det igjen: Ofte når en eller annen airliner må snu eller diverte pga. f.eks. en ufarlig situasjon som iht. company rules automatisk pålegger flygerne å sette maskina trygt ned på en flyplass i nærheten, blir tabloidene kontaktet av en eller flere passasjerer. Dette er ofte folk som har like lite peiling på hva som egentlig skjedde som de har på fly og luftfart generelt. Journalistene ser potensialet og bruker uttrykket "nødlanding" i hytt og pine, selv om hendelsen aldri bar preg av eller omfattet en pr. def. "forced landing." Håpløst irriterende når folk og tabloider reagerer og tolker slike ting på fullstending feil måte (enten det er med vilje eller ikke), men det er nok en uting vi ikke vil bli kvitt med det første.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.