Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

7 skadde totalt da.. huff og huff. Godt ingen døde da...
""

P4 meldte i dag at 38 åringen som ble hardt skadet døde på Ullevål i natt etter skadene han pådro seg. Han ble sittende fast i vraket i over en time, noe som skyldes at et annet heli på stedet nektet å etterkomme politiets krav om å stige til 2000 ft.

Ganske hardt å gi den andre piloten skydla på den måten her i media!

Skrevet
Han ble sittende fast i vraket i over en time, noe som skyldes at et annet heli på stedet nektet å etterkomme politiets krav om å stige til 2000 ft.

 

Hvorfor ble han sittende fast i helikopteret pga at det andre helikopteret nektet å stige ? ""

Skrevet

P4 meldte i dag at 38 åringen som ble hardt skadet døde på Ullevål i natt etter skadene han pådro seg.

 

Dette var en tris nyhet å stå opp til i dag, håpet så mye på at ingen fikk en fatal utgang på denne styrten...

Mine kondulasjoner og tanker går til denne personens familie og venner.

Skrevet
Hvorfor ble han sittende fast i helikopteret pga at det andre helikopteret nektet å stige ? ""

 

Han ble vel ikke sittende fast i den forstand, men NLA skulle vel løfte han og redningsmann ut av området med "long-line", men turte ikke pga. det nærgående VG-helikopteret...

Dermed tok det lengre tid enn nødvendig å hente mannen ut til legehjelp... ...slik jeg forstår det iallefall...

 

Håper dette får etterspill får vedkommende pilot...

 

Når piloten velger å være til hindre for redningsarbeided, på tross av direkte anmodnng fra Politiet om å trekke seg unna/høyere, så bør piloten straffes...

 

Nå vet ikke jeg hvor hardt skadd vedkommende var, men i verste fall kan man trekke det så langt som at fartøysjefen i VG-helikopteret har skyld i at mannen ikke overlevde, som følge av at han hindret redningsarbeidet...

 

...og nei, dette er ikke et angrep på VG eller medienes bruk av helikopter... Det er ene og alene fartøysjefen som sitter med ansvaret for hvordan han flyr..

Skrevet
Han ble sittende fast i vraket i over en time, noe som skyldes at et annet heli på stedet nektet å etterkomme politiets krav om å stige til 2000 ft.

 

Det stemmer ikke. Piloten i det andre helikopteret (som fraktet VG-fotograf) ble bedt av politiet om å flytte seg, men mannen som senere døde ble ikke hindret fra redning i en time p.g.a. dette. En representant for Luftambulansen sa nettopp til NRK Dagsnytt at VG-helikopteret ikke hindret redningen.

I samme innslag sa dessuten en representant for selskapet som fraktet VG at politiets fremstilling ikke er riktig. Så dette er (foreløpig) ord mot ord. Vi får håpe dette blir avklart etter hvert.

Skrevet

Et lite innskudd i denne saken. En AS350 har seks seter altså ikke sju. Så dette her har Airlift mye av skylda for selv. Alle setene var besatt og en mann satt i døra. Snakket med en pilot og han sa at det er faktisk Bare airlift som tar med folk som ikke har sete og lar de sitte i døra.

Skrevet

Likevel tror jeg det er lurt å vente med skyldtildeling og slikt, og la flyhavarikommisjonen gjøre jobben sin. Det er mange som synser og mener og sier mye i slike sammenhenger, og det er ikke alltid de har rett.

Skrevet
Likevel tror jeg det er lurt å vente med skyldtildeling og slikt, og la flyhavarikommisjonen gjøre jobben sin. Det er mange som synser og mener og sier mye i slike sammenhenger, og det er ikke alltid de har rett.

 

Vel, nå gikk de vel allerede ganske langt i å legge skylden på piloten svært tidlig, så det vil neppe komme noen store overaskelser i den saken...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...