Christer Elde Skrevet 15. oktober 2000 Skrevet 15. oktober 2000 Jeg er 15 år, har en lang vei å gå før jeg får meg sertifikat, men så lurer jeg på, lønner det seg å kjøpe eller leie fly. Hva koster f.eks Cessna Skylane 182 og 182RG, hva med Mooney Bravo. Hva koster Hughes 500C eller McDonnell Douglas 500C helikopter? Vet noen om en prisliste, eller en internettlink som formidler privatfly. Har noen peiling på hvordan jeg kan melde meg inn i Dakota Norway? Christer Elde Siter
Dag Johansen Skrevet 15. oktober 2000 Skrevet 15. oktober 2000 quote: Originally posted by Christer Elde: Har noen peiling på hvordan jeg kan melde meg inn i Dakota Norway? http://members.nbci.com/daknorway/" TARGET=_blank>Hjemmesiden til Dakota Norway har info om dette. ------------------ Dag Johansen Siter
Bjørn Ramsland Skrevet 15. oktober 2000 Skrevet 15. oktober 2000 Hei Christer Med all respekt; "hva koster en bil...". Som pekepinn kan man si at skrogets levetid, eller rettere fortalt hvor mange timer som er igjen til neste 1000 timer samt flyets alder avgjørende for prisen. Også i hvilken befatning maskinen er. Det gunstigste er nok for de fleste å leie, eller kjøpe seg inn i en pool sammen med flere brukere. For en C172 er 4-6 personer ideelt. Dakota Norge finner du her: http://members.nbci.com/daknorway/"'>http://members.nbci.com/daknorway/" TARGET=_blank>http://members.nbci.com/daknorway/ Bjørn Ramsland Siter
SH Skrevet 16. oktober 2000 Skrevet 16. oktober 2000 Hey [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Lurer du på priser og ting om cessna så er hjemmesiden til cessna et godt utgangspunkt: http://www.cessna.textron.com"'>http://www.cessna.textron.com" TARGET=_blank>http://www.cessna.textron.com Siter
Martin Kaareng Skrevet 16. oktober 2000 Skrevet 16. oktober 2000 http://www.barnstormers2000.com"'>http://www.barnstormers2000.com" TARGET=_blank>http://www.barnstormers2000.com Generelt sett: 25 år gammel C172: 250000-350000kr. Ny 172: 1500000. Cub: 200000 K-8: 50000-100000 (seilfly) Martin Siter
H S Skrevet 17. oktober 2000 Skrevet 17. oktober 2000 Hei! Når det gjelder småfly og kostnader har jeg gjort meg noen erfaringer gjennom drift av flyklubb.En av de er at det å kjøpe et fly er en ting,med de kostnadene det medfører.Den egentlige utfordringen ligger i det å få fløyet flyet mest mulig slik at en får flest mulig timer å fordele alle kostnadene på.Det er virkelig DYRT å eie et småfly,og det er lett å "brenne seg" på driftsutgifter,reparasjoner,ettersyn og avgifter.Det er nemlig der mange av det STORE utgiftene kommer.Derfor finnes de fleste småfly i Norge i flyklubber/sameie. hilsen Hans Petter ------------------ Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.