Skrevet 15. oktober 2000 24 år Jeg er 15 år, har en lang vei å gå før jeg får meg sertifikat, men så lurer jeg på, lønner det seg å kjøpe eller leie fly. Hva koster f.eks Cessna Skylane 182 og 182RG, hva med Mooney Bravo. Hva koster Hughes 500C eller McDonnell Douglas 500C helikopter? Vet noen om en prisliste, eller en internettlink som formidler privatfly. Har noen peiling på hvordan jeg kan melde meg inn i Dakota Norway? Christer Elde
Skrevet 15. oktober 2000 24 år quote: Originally posted by Christer Elde: Har noen peiling på hvordan jeg kan melde meg inn i Dakota Norway? http://members.nbci.com/daknorway/" TARGET=_blank>Hjemmesiden til Dakota Norway har info om dette. ------------------ Dag Johansen
Skrevet 15. oktober 2000 24 år Hei Christer Med all respekt; "hva koster en bil...". Som pekepinn kan man si at skrogets levetid, eller rettere fortalt hvor mange timer som er igjen til neste 1000 timer samt flyets alder avgjørende for prisen. Også i hvilken befatning maskinen er. Det gunstigste er nok for de fleste å leie, eller kjøpe seg inn i en pool sammen med flere brukere. For en C172 er 4-6 personer ideelt. Dakota Norge finner du her: http://members.nbci.com/daknorway/"'>http://members.nbci.com/daknorway/" TARGET=_blank>http://members.nbci.com/daknorway/ Bjørn Ramsland
Skrevet 16. oktober 2000 24 år Hey [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Lurer du på priser og ting om cessna så er hjemmesiden til cessna et godt utgangspunkt: http://www.cessna.textron.com"'>http://www.cessna.textron.com" TARGET=_blank>http://www.cessna.textron.com
Skrevet 16. oktober 2000 24 år http://www.barnstormers2000.com"'>http://www.barnstormers2000.com" TARGET=_blank>http://www.barnstormers2000.com Generelt sett: 25 år gammel C172: 250000-350000kr. Ny 172: 1500000. Cub: 200000 K-8: 50000-100000 (seilfly) Martin
Skrevet 17. oktober 2000 24 år Hei! Når det gjelder småfly og kostnader har jeg gjort meg noen erfaringer gjennom drift av flyklubb.En av de er at det å kjøpe et fly er en ting,med de kostnadene det medfører.Den egentlige utfordringen ligger i det å få fløyet flyet mest mulig slik at en får flest mulig timer å fordele alle kostnadene på.Det er virkelig DYRT å eie et småfly,og det er lett å "brenne seg" på driftsutgifter,reparasjoner,ettersyn og avgifter.Det er nemlig der mange av det STORE utgiftene kommer.Derfor finnes de fleste småfly i Norge i flyklubber/sameie. hilsen Hans Petter ------------------
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.