Frode Sørhus Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 Ser ut til at jeg bare må ut åg fly meg noen turer i dag. I den forbindelse har jeg hatt et problem i det siste. Selv om det står at jeg er i kontakt med atc med lyd + tekst er jeg ikke det! Enten hører jeg atc hakkete og delvis eller så er det helt stumt. Atc hører heller ikke meg. En gang fløy jeg til ENCN da problemet oppstod. jeg skiftet frekvens til EUR- ettellerannet og tilbake og da virket speech Et annet problem som kanskje har sammenheng med dette er at jeg av og til får "white noise" i headsettet. Det dukker opp helt plutselig, av og til i sammenheng med skifte av view, og forsvinner like plutselig. Det har (hittil) ikke skjedd mens jeg har fløyet online, bare av og til offline. Dette problemet dukket opp da jeg begynte å fly "kjøpefly" (FlightOne 727 og ERJ 145) Ved begge problemene har jeg systemlyder (flylyder). Er det noen som kan ha noen tanker om hva som forårsaker dette? mvh LN-F.... (har Air France-texturer til ERJ 145. Hva er kallesignal og kallenavn til dette selskapet?) Siter
Peter Nørkjær Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 Med hensyn til Air France, så har de koden "AFR" efterfulgt af et flight-nummer. For eksempel AFR1234 eller AFR567 og så videre. På voice hedder du så "Air France 1234" / "Air France 567" Flightnummeret finder du selv på. Med hensyn til støjen kan jeg ikke hjælpe. /Peter Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.