Gå til innhold

Air Canada bestiller 36 B777X og 60 B787!!!

Featured Replies

Skrevet

Air Canada har nå lagt inn ordre på 36 B777 (18firm, 18 options) der de første B773ER vil bli levert vinteren 2006. De bestiller en blanding av B777-300ER, -200LR og -200LRF.

I tillegg kommer 60 B787 (18 firm, 42 options) på en blanding av 787-8 og -9. Levering begynner her 2010, da tidligere slots allerede er tatt opp:S Dæven som boeing selger 787!

787 erstatter dagens 767-flåte, delvis også 330ne de har, og 777 erstatter 340ene de har. Mao blir AC sine A343 og A345 borte om få år.

Dæven til ordre:S

 

Kjipern det Airbus, tape store ordre til både Air Canada, Korean Airways og North West (skal ha lagt inn ordre på en ca 16 B787, enda ikke announced), og muligens også Air India (en gigantordre på en blanding av 787 og 777.

 

Link:

http://www.boeing.com/news/releases/2005/q2/nr_050425h.html

Skrevet
  • Forfatter

Nå har Air India også bestemt seg, og bestilt 50 nye fly:

Firm: 5 B777-200LR, 10 B777-300ER og 20 B787.

Options : 3 B777-200LR, 5 B777-300ER og 7 B787.

 

Boeing kan nå bare tilby 787 fra 2010 og utover, alt før dette er fylt opp allerede:S Dæven til uke for Boeing. (I går bestilte Copa fra Panama 15 737NG)

Skrevet

Det var da voldsomt. Har Boeing kjørt vår-tilbud denne uken?

Det er i allefall hyggelig at fremtiden på Boeing-Field er på rakettfart oppover igjen.

Skrevet
Ja, det må du nå bare gjøre: "Aksjene stuper"

 

Absolutt, nå kan man virkelig tjene penger. Man kjøper aksjer nå de ligger lavt i pris, og venter på oppturen.

 

Uansett selger Airbus mer fly enn Boeing, for svært mange

(meg inkludert) har Airbus passert Boeing for en god stund siden - bl.a. innenfor komfort og kvalitet. Jeg er ikke i tvil om at Airbus kommer til å bli mye større, mens Boeing mest trolig kommer til å slite mer.

Ekspertene spår ihvertfall lyse tider for Airbus, og A380 vil nok bare understreke dette ytterligere.

Skrevet

Foreløpig i år har Boeing solgt flere fly enn Airbus, og dessuten ser A350-prosjektet deres ut til i å bli nedlagt om man ikke får inn flere ordre. Fremtiden for 787 er imidlertid veldig lys, og jeg vil tro flere og flere amerikanske selskaper kommer til å bestille det, blant annet American Airlines som trenger en erstatter for A300 som Airbus IKKE kan tilby med det eksiterende modellutvalget og den planlagte A350-serien. Dessuten har de en stor flåte av 762 og 763 som man om ikke veldig lenge vil måtte seg om etter en erstatter.

 

Men selvsagt, Airbus kan fremdeles lykkes, men da tror jeg de skal legge bort fokuset på A350 og heller se på A320NG. Om de er tidlig ute der, kan de komme Boeing i forkjøpet og sikre seg ordrer fra store A320-operatører i dag og kanskje noen 737-operatører.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …