Per Johansen Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Ageia Technologies er et firma som har lansert en hjelpeprosessor for kalkulasjon av fysiske effekter i spill. Prosessoren kalles PhysX og klarer fysikkalkulasjoner flere hundre ganger raskere enn dagens x86-64 prosessorer. Flere spillutviklere bruker nå denne i utviklingen - bl.a. Epic har brukt den det siste året i Unreal 3 Engine og sier: "it has added some awesome effects". Vi kan jo alltids håpe at utviklere av flightsim kaster seg på denne utviklingen og at de klarer å få mer realisme i flydynamikken vha dette. Microsoft bruker teknologien allerede da den skal være med i neste XBOX. Håper neste FS støtter denne teknologien. Linker: Ageia - Detaljer i pdf - Ageia i neste XBOX Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Fett, begynner å bli mye bra på spillmarkedet, både som er ute og som er på vei, det liker vi Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.