Truls Meek Skrevet 6. oktober 2000 Skrevet 6. oktober 2000 Er det noen som vet hvor det blir av gamle norske fly som blir solgt av norske selskaper? Noen som vet om hvor de havner? Tenker da på fly som norske selskaper har solgt. Siter
Gjest Skrevet 6. oktober 2000 Skrevet 6. oktober 2000 Regner med at de havner på en flykirkegård eller noe sånt noe...er det noen andre som vet noe?? Nicklas Siter
Olav M. Rønningen Skrevet 7. oktober 2000 Skrevet 7. oktober 2000 Når norske flyselskaper kvitter seg med gamle fly tror jeg definitivt ikke at de havner på en flykirkegård. Standarden på norske fly er ikke så dårlig at det ikke er et ettermarked. Braathens "kvittet" seg nylig av med sine 737-400 og 737-500 og disse ble definitivt ikke hugget opp (dette ble utelukkende gjort av bedriftsøkonomiske hensyn). Forannevnte maskiner ble så igjen leaset inn av Braathens. Ta ColorAir sine maskiner f.eks, de flyr i beste velgående den dag i dag hos andre operatører. Til og med SAS' sine gamle Dc9'ere er ettertraktet vare hos andre selskaper (g) [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]. Braathens hadde i sin tid noen F28'ere i sin tjeneste (og det er lenge siden!), og så vidt jeg vet flyr noen av disse nå i USA (USAir?). Mvh Olav Mvh [Endret av Olav M. Rønningen 07-10-2000.] Siter
LN-MOW Skrevet 7. oktober 2000 Skrevet 7. oktober 2000 Braathens' F-28'er flyr fortsatt - iallefall de fleste av dem. I Asia, USA og Sør-Amerika såvidt jeg vet. Også flere av Braathens' B737-200'er fortsatt i bruk. 767'ene flyr hos TWA. SAS' gamle niere flyr for det meste i USA, hos Northwest, TWA og andre. Nettstedet http://www.bird.ch" TARGET=_blank>www.bird.ch gir deg tilgang til det meste - her kan du finne omtrent alt når det gjelder produksjonslister. Siter
Gjest Skrevet 7. oktober 2000 Skrevet 7. oktober 2000 Etter det jeg vet, så kan de bruke de "styggeste" flyene til brann øvelser på norske flyplasser også...tror jeg iallefall jeg har hørt [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] Jørgen Hellestø Siter
Magnus Øverås Skrevet 8. oktober 2000 Skrevet 8. oktober 2000 Tror De gamle twin otterene til widerøe er i arbeid i afrika! Magnus Øverås LN-MSE Siter
Ståle Ekholt Skrevet 9. oktober 2000 Skrevet 9. oktober 2000 Hei Så for moro skyld hvor det ble av Braathens gamle 737-200 'er. Ganske spredd, kan man si.... Gml Reg Nåv.reg.Selskap Land LN-SUH CC-CYD LADECO AIRLINES Chile LN-SUM CC-CYK LADECO AIRLINES Chile LN-SUQ N713A SAUDI ARAMCO AVIATION Saudi Arabia LN-SUV JA8366 JAPAN TRANSOCEAN AIR Japan LN-SUA JA8528 JAPAN TRANSOCEAN AIR Japan LN-SUJ N370BC BASIC CAPITAL MGMT INC. USA LN-SUZ N733AR ARCO FLIGHT OPERATIONS USA LN-SUU N736BP BP EXPLORATION ALASKA USA LN-SUG N1787B, AERO PERU PERU LN-SUA RP-C2906CENTENNIAL AIR PARKED @ MNL LN-SUT VP-CAL CAYMAN AIRW.(C.I. GOVT) Cayman Islands LN-SUP XA-MAD MAGNICHARTERS Mexico LN-SUI XA-MAG MAGNICHARTERS Mexico LN-SUD XA-SWL MAGNICHARTERS Mexico LN-BRL N232TA TACA El Salvador LN-SUB N235TA TACA El Salvador LN-SUK N240TA TACA El Salvador LN-SUS N408CE (JTI ENGINES & A/C LSG) (STORED MIA, ALL WHITE, NO TITLES] Mvh Ståle Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 9. oktober 2000 Skrevet 9. oktober 2000 quote: Originally posted by Magnus Øverås: Tror De gamle twin otterene til widerøe er i arbeid i afrika! Magnus Øverås LN-MSE Den siste Twin Otter (LN-WFD) er leid ut (stod det iallfall i Flynytt)/solgt (Offisielt fra Widerøe) til et selskap i Frankrike. Mvh Lars Chr Siter
Erik H. Bakke Skrevet 12. oktober 2000 Skrevet 12. oktober 2000 Når det gjelder Color Air maskinene, så var disse leaset inn fra Air Foyle i UK. Maskiner som blir leaset går som regel fort ut igjen til andre operatører når leasing avtalen av en eller annen grunn blir avsluttet. Siter
Håvard Sande Skrevet 13. oktober 2000 Skrevet 13. oktober 2000 Gamle Super Puma og Sea King- helikoptre går visstnok til Sør-Afrika etter endt tjeneste i Norge. ------------------ Håvard Sande havarsa@online.no Siter
H S Skrevet 13. oktober 2000 Skrevet 13. oktober 2000 Hei! Så langt har ingen Sea-Kinger gått hverken ut av tjeneste eller ut av landet.Vi har alle 12 i tjeneste fremdeles (minus de som har havarert).Og med dagens budsjetter er de vel i tjeneste i 10år til! hilsen Hans Petter ------------------ Siter
Simen Trovatten Taraldsen Skrevet 19. oktober 2000 Skrevet 19. oktober 2000 Var inne på http://www.braathens.no/"'>http://www.braathens.no/" TARGET=_blank>http://www.braathens.no/ og lette frem årsmeldingen for 1999 en kveld jeg hadde lite å gjøre. Og der fant jeg et par opplysninger jeg ikek var klar over. Siterer: "31.12.1999 bestod flåten av i alt 49 fly. Av disse var åtte eiet, inkkudert LN-BRK på finansiell lease, og 41 leiet inn." Lengre ned på samme side kommer en oversikt over alle flyene, og deres status. De som er eiet av braathens er følgende (pr. 31.12.99): B735: LN-BRJ, LN-BRN, LN-BRU, (LN-BRK) B737: LN-TUB, LN-TUC, LN-TUE, LN-TUG Resten er altså på lease. Hva man kan finne på nettet [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.