Gå til innhold

Kristiansand Approach!

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld alle sammen!

Jeg vil bare informere om at jeg vil nå prøve å holde Kristiandsand Approach aktiv utover nå! Etter en "lang" pause fra ATC service, har jeg nå endelig startet å sitte igjen... **ahh, deilig** ""

Dere er velkommen til å fly til/fra ENCN! Har ikke sittet så lenge der, men prosedyrene begynner å komme inn i hodet... men vær OBS på at det *kan* bli en liten feil av og til (!), men vi skal jo så klart prøve å ikke få noe slikt inn! ""

Fly til ENCN!

*host* er vel egentlig Kjevik Tower i real *host* ""

Skrevet

Jeg hadde egentlig tenkt til det... men det er mange piloter som da tror at jeg ikke dekker "like store området"! Mange som ikke har noen anelse på at jeg dekker mer av området hvis jeg logger opp som TWR... Ellers hadde jeg så klart gjort det! ""

Er klar over at "ENCN_APP" ikke eksisterer IRL ""

Skrevet

Joda, kommer sikkert noen uansett om jeg sitter GND ""! Men mange utenlandske piloter som ikke vet dette... jeg får se hva jeg velger ""

Men uansett (!): Kristiandsand vil bli "kontrollert" fremmover! var egentlig det som var poenget! ""

PS: Jeg er enig i det dere sier... skal jo egentlig logge opp som TWR (just like the real world!)

Skrevet

Jepp Daniel! Jeg tror jeg skal begynne å skrive slik som Eivind Fosse skriver i sin ATIS:

CALLSIGN KJEVIK TOWER

""

Skrevet

Da vil jeg takke for en fantastisk flott aften!

Jeg hadde faktisk 10 fly idag på ENCN! Er fornøyd jeg ""

Takk for trafikken folkens! Det var utrolig morsomt å sitte idag! ""

ENCN vil bli online fremover ja

Skrevet

Jeg har sittet en god del timer på den virtuelle Kjevik de siste årene, og jeg kan bekrefte at det er en forskjell på trafikk om man logger seg på som TWR eller APP. I tillegg er det nok noe som henger igjen fra SATCO og Pro Controller sin tid, da man ikke fikk fly på radaren i hele TMAen når man logget på som TWR. Det er et problem til jeg har erfart - at faktisk Oslo ACC (Kontrol)(!) har hatt ett problem med å akseptere at TWR også kontrollerer TMAen på Kjevik, og dermed holder flyene til de er godt innpå ILSen... Trasig...

Når det gjelder det siste, så vil jeg benytte anledningen til å (igjen) oppfordre alle dem som sitter på Control om å hande over fly så tidlig som mulig! Jeg liker spørsmålet "Har jeg mere å si til flyet nå?". I virkeligheten hander Oslo normalt over fly til Kjevik når de forlater marsjhøyden. Og det kan skje så langt vekke fra Kjevik som Skien VOR (SKI)! Dette hjelper Kjevik utrolig masse med tanke på videre service og planlegging for flyets innflygning. Takker tusen ganger de flygelederne som hander over tidlig!

Og Håvard - Ja - det heter Kjevik Tower! Det er ikke strengt tatt en gang...

Ha en god dag?

Eivind

Skrevet

Og Håvard - Ja - det heter Kjevik Tower

*host* er vel egentlig Kjevik Tower i real *host* ""

Jepp, er klar over den ""

Men takk for den bekreftelsen angående handoff! Jeg snakket mye med Oslo Control (Oslo ACC) og da sa jeg til ham at han kunne gi meg flyet FØR descent

Jeg mente du fortalte meg det før at de da skulle kontakte meg litt før descent, derfor ble det en liten diskusjon når han skulle handoffe flyet til meg! Vi ble til slutt enige om at jeg skulle få flyet når han passerte TORP, noe som jeg synes passet helt greit egentlig! ""

Takk for svaret Eivind!

Skrevet

Jeg har nå vært online i 4 timer på Kjevik idag... og det har vært 15 fly på besøk folkens ""

Synes dette er bra jeg for å være på Kjevik! Takk for trafikken, håper dette fortsetter!

Og klokken er bare 18:00! Ser frem til kvelden i kveld! ""

PS: Blir vel online frem til 21:30, da starter LOST ""

Skrevet

Da var jeg ferdig å sitte etter 6 timer og 20 min!

Det var totalt 28 fly! Meget bra detta!

Kom å fly! ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...