Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Tenkte jeg skulle ta en liten tur med LVD767 i dag, men har ikke helt bestemt meg for hvor. Om noen kunne tipse meg om flyplasser rundt omkring verden med interresante/utfordrene approacher, så hadde det vært fint ""

Skrevet

Samos!

Prøvde å finne siden "DAD" (Dangerous Airports), har vært innom der mange ganger før men finner den ikke lengre.. Mulig noen andre vet adressen?

Skrevet

Tegucigalpa, Honduras (TGU) approach til 01... "" Finner ikke en approach plate i farten, men du flyr inn mot en VOR på nordsiden av flyplassen, skal så ha visuell kontakt på rullebanen og så flyr du en 180 grader descending visuell approach Toncontin Intl, Airport of Honduras Capital Tegucigalpa

 

Vet ikke hvor nøyaktig FS er med fjell og topografi, men prøv med en B737 eller B757... ""

 

Dag

Skrevet

Du kan jo fly til Hong Kongs gamle flyplass Kai Tak, den er litt av en utfordring, selv om den i virkeligheten er nedlagt, Kai Tak ble lagt ned i 1998.

 

St. Marteens Princess Julliana (TNCM) er og en flyplass med en interessant innflyvning, fordi at ved enden av RWY 09 ligger der en badestrand hvor flyene bare flyr over knappe ti meter over stranden...Og rullebanen er bare ca. 2km lang!

Skrevet

Så at Tromsø og Bardufoss er noen av de norske flyplassene som er farlige, har enda ikke hatt problemer med å få noen som helst maskin ned på de to ""

Skrevet
Narvik, Mo i Rana og Honningsvåg har jo også noen meget interessante approacher.

Hva med svolvær da? Helle? Skulle også stått der om Evenes, Harstad/Narvik er der..

Skrevet
Svolvær\\Helle er jo ikke noe action med mindre man må ta circle to land og Evenes er ILS og vanlig standard VOR\\DME avhengig av vindretningen.

Vel ok, men Bardufoss? og Tromsø da? Bor med Bardufoss, klar over det røffe terrenget, og været.. Men jeg har da aldri hatt problemer, verken der eller i Tromsø

Skrevet

Honningsvåg er fin! Lande på 26 - Go dir HELNES NDB 308,5 khz then 027 deg untill DME 8 HV, then left turn to intercept LLZ 207 deg og her kommer det fine, follow running rabbits if visual. Hehehe :P MAPT ligger på 2NM DME HV - STAIRS 1280 FT. Og da er det liksom fjellet neste! Det står omtrent; Strong right turn, try to reach Helnes and call emergency!

 

***

dette står ikke i prosedyrene, men det var å klargjøre virkeligheten! Har i virkeligheten hørt de si, "MÅ vi til det der Honningsvåg?" hehe:D litt gøyalt!

Skrevet

Fant en svært interessant fil på avsim for en stund tilbake.

 

Filen heter:

doherty_s_difficult_&_dangerous_approaches_vol_01_thru_63.zip

 

Dette er en haug med oppgaver man får med landinger ved spennende flyplasser (og noen helt syke) "" Anbefales!

 

I am constantly amazed by the high number of simers that restrict their flying activities to small localized areas, never venturing much further than their own backyards. I can't help thinking that they miss out on some truly great flying experiences by confining themselves to such limited parameters. If nothing else, Doherty's Difficult and Dangerous Approaches will get you out more! Whether you are simply a local pilot flying within your own well-worn neighbourhood, or a demanding adventurous international aviator, there's something for everyone in these volumes. For the new simer I have included some very easy approaches, and for the army of case-hardened veterans who think they have seen and done it all - let me tell you now - you haven't! I'll introduce you to approaches that will leave you absolutely flabbergasted - and may I add, begging for more! Each volume contains (10) difficult and dangerous approaches which are set up for you - all you have to do is fly them! I have also included a special ~ (STAR) ~ approach in each volume - which is a gem of an approach that will thrill and amaze you. If you've always wanted to know where all the difficult and dangerous approaches could be found in MSFS 2004, but never new where to look, I've discovered them all - and now I'm sharing them with you. Check out Doherty's Difficult and Dangerous Approaches - by Michael Doherty - you won't be disappointed.
Skrevet

I Norge : Molde og Skien(Liten rullebane med en lite flyplass, men det går)

 

Utlandet: Mange er nevnt, men Dalaman i Tyrkia er også litt ille når det gjelder innflyving, landing på denne flyplassen. Good Luck.

Skrevet

Cali i Colombia har en vrien approach. Der var det jo også en stor ulykke på nittitallet med en American Boeing. Flyplassen ligger i en dal, med fjell rundt. Kommer du nordfra må du ta en 180 graders turn for å lande fra sørsiden. Artugt artugt... ""

Skrevet
  • Forfatter

Cali i Colombia har en vrien approach. Der var det jo også en stor ulykke på nittitallet med en American Boeing. Flyplassen ligger i en dal, med fjell rundt. Kommer du nordfra må du ta en 180 graders turn for å lande fra sørsiden. Artugt artugt...

 

Dit fløy jeg faktisk på lørdag etter å ha sett programmet på NGC, men fjellene er heller dårlig reprodusert i FS.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …