Skrevet 4. april 2005 19 år Hei. Takk for svarene. Som jeg også trodde. Men jeg lurer på om rwy19R benyttes til dep. når inb. trafikk på 19R er stor. Det er jo som regel 19R som brukes til landing mot sør. Karsten Svendsen
Skrevet 4. april 2005 19 år 19R brukes for westbound DEP trafikk uansett mengde inbound på samme bane..
Skrevet 4. april 2005 19 år 19R brukes for westbound DEP trafikk uansett mengde inbound på samme bane.. Det hender jo tidt og ofte at westbound DEP tfc. må ta SOTIR3C, f.eks når det er tåke... Ellers er det jo forsåvidt riktig det Thomas sier, da inbound trafikk kan tildeles 19L, for å gi plass til avganger på standard landingsbane 19R.
Skrevet 11. april 2005 19 år Si meg...hva betyr det som kommer etter skråstreken...f.eks BINRO/N0448F380....? F380 er det flight level 380? MVH Tommy Han skal ha en hastighet på 448 knop og han skal krysse den på FL380 Nei, det betyr at ETTER BINRO så skal han skifte hastighet og / eller høyde. Og etter BINRO så er det altså en TAS på 448 knop og FL380 som gjelder. Brukes som oftest ved skifte av høyde i forbindelse med step climb osv. Jeg brukte det mye på Notodden tidligere når det var litt mere kranglete å fly IFR der. Lagde da en VFR flygeplan ut til HE (en NDB like vest av Notodden), og der skrev jeg f.eks. HE/N0160F100 IFR for å indikere at jeg ønsket å fly IFR derfra, og med en hastighet på 160 knop TAS, og en høyde på FL100.
Skrevet 11. april 2005 19 år Si meg...hva betyr det som kommer etter skråstreken...f.eks BINRO/N0448F380....? F380 er det flight level 380? MVH Tommy Han skal ha en hastighet på 448 knop og han skal krysse den på FL380 Nei, det betyr at ETTER BINRO så skal han skifte hastighet og / eller høyde. Og etter BINRO så er det altså en TAS på 448 knop og FL380 som gjelder. Brukes som oftest ved skifte av høyde i forbindelse med step climb osv. Jeg brukte det mye på Notodden tidligere når det var litt mere kranglete å fly IFR der. Lagde da en VFR flygeplan ut til HE (en NDB like vest av Notodden), og der skrev jeg f.eks. HE/N0160F100 IFR for å indikere at jeg ønsket å fly IFR derfra, og med en hastighet på 160 knop TAS, og en høyde på FL100. Takk for forklaringen Tarjei!
Skrevet 26. juni 2005 19 år Tenkte denne kunne få en liten oppfriskning til dem som føler for det... for jeg har aldri før sett så mange rare FPL på VATSIM før Gå gjerne også inn her. Her finner man fornuftige og riktige FPL!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.