Knut Einar Sylte Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Heisann! CNO vil bli tatt i bruk fra og med 1 april 00:01, og alle FPL og RPL med trebokstavskode BRA vil bli endret. Alle flyginger som i dag bruker SAS som trebokstavskode vil ikke bli berørt av denne endringen Et internasjonalt NOTAM vil også bli utstedt Siter
Gjest Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 1. Vet du hva callsignet blir til CNO? 2. Så SAS rutene til f.eks USA vil fortsatt ha SAS som trebokstavskode hvis jeg har skjønt det riktig? Siter
JM Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Ut fra det jeg tolket fra denne posten, vil callsignet "Scan(n?)or" bli brukt videre, og alle de "rene" SAS flygningene vil beholde "SAS". Siden Braathens ikke flyr til USA vil ikke de bli berørt av dette Siter
Jonas Mindt-Soot Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Har ikke all innlands trafikk her i Norge for SAS/BRA kallesignalet scanor da? Siter
Steinar Grindstein Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Faktisk ikke! Tidligere SAS fly i SASBraathens bruker Scandinavian Siter
Jonas Mindt-Soot Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 ok... men de gamle BRA vil fremdeles bruke scanor? Siter
Steinar Grindstein Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Utifra det jeg leste i toppen av denne tråden vil også tidligere SAS fly i SASBraathens gå over til Scanor ifra 1 April. Her er det mulig at jeg har missforstått noe Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Er det bare jeg som synes dette er bare rot? Siter
Stig Sandnes Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Er det bare jeg som synes dette er bare rot? Nei Siter
SH Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Utifra det jeg leste i toppen av denne tråden vil også tidligere SAS fly i SASBraathens gå over til Scanor ifra 1 April. Her er det mulig at jeg har missforstått noe x-SAS maskiner vil gå over til "scanor" etterhvert som flyene overføres til SAS Braathens AOC. pr. i dag er det kun x-BU maskiner som er på SAS Braathens AOC. Den første x-SAS maskinen som skal over til SAS Braatehns er LN-RPJ... Tror det skjer ganske snart. rot? ja! Siter
Steinar Grindstein Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Rot? Det er da et alt for mildt utsangn! Kaos syns jeg passer mye bedre Siter
Peter Nørkjær Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Rot? Det er da et alt for mildt utsangn! Kaos syns jeg passer mye bedre -------------------- Steinar Grindstein :-) BRA199 Men husk nu at opdatere din signature til CNO199 /Peter Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.