Bjørn Wangberg Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Satt i solveggen da jeg så noe jeg tror var en 747 som fløy rettning nord/øst - syd/vest kl. 1500 over Lillehammer søndag. Den var så høyt oppe så noen kjennetegn har jeg ikke annet enn at den så nokså hvit ut. Kondensstripene avslørte den ihvertfall Noen som kjenner til den ruten og hvilket airliner det var? Siter
Vidar Tilrem Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Hei! Jeg så tre store fire-motors fly passere over Brønnøysund med korte mellomromm i tidsrommet 13.00 til 13.30, regner med at ett av disse var det samme som du så. For meg så det også ut som om det kunne være Boeing 747. Er også skrekkelig nyskjerrig på disse flyene, noen som vet? Siter
Alexander Storvig Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Hei Vidar, begynner å bli en gjeng med brønnøyværinger her nå. Kanskje litt sent å gratulere deg med å få datter . Siter
Vidar Tilrem Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Hehe...takk skal du ha Blir mye bleieskift og lite flysimming, men, men Siter
Rune Barmark Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Japan Airlines (B744/772/773), British Airways (B744/772), Lufthansa (B744/A34x) Virgin (B742/A346) og Malaysia (B772) flyr til daglig over Norge. Har sett dem mange ganger over Bodø i klarvær. Kun et par ganger her i Drammen da de dreier litt vestover etter Trondheim tror jeg. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Bare for å få avklart et par ting her! British Airways fly fire ganga i døgnet over Nordnorge med B744 ifra London til Tokyo. Det er snakk om to fly i hvær retning. Flyene ifra London til Tokyo passerer Bodø/Fauske regionen en gang mellom 1630 og 1730 Flyene den andre veien passerer noen timer tidligere. I tilegg flyr Delta og Aeroflot en tur på tværs av Nordnorge ifra russland til USA å retur. Dette var de faste HEVY som paserer her nord. I tillegg er det av å til at KLM og Vergin Atlantic passerer over her. Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 I tilegg flyr Delta og Aeroflot en tur på tværs av Nordnorge ifra russland til USA å retur. For ett par dager siden passerte faktisk "Delta 31" UUEE-KJFK rett over oss her nede i Sør.. Varierer veldig med vær og vind.. kanskje helst det siste. Siter
Kevin Pettersen Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 I tillegg har Air Canada 055 på vei fra Dehli til Toronto passert over her i 4-5 tida på morningen i det siste. (Utrolig så mye man får med seg når man sitter og spiller utover natta) Kan også nevne at N509QS passerte Bodø på vei til Tokyo Narita i går kveld. Siter
Knut Einar Sylte Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Hei! Har aldri sett Virgin flydd over Bodø, De flyr over Alta og sørover via Finland/Sverige. I går kom det faktisk 3stk KLM putrende sørover på rekke og rad. To B744 og en 772. Iblandt de også to BAW 744. Thomas har helt rett i at Delta31 avogtil flyr lengre sør i Norge pga vinden. ACA54 Bruker også å passere over her hver natt på tur til Deli. Siter
Martin Schjetne Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 på søndag så jeg en KLM 747 på vei oppover (mot USA) var forresten i KRAGERØ... Men når jeg har fløyet med SAS københavn - seattle, så har vi fløyet over stavanger og sør norge...ja, faktsik på alle de trans atlantic flyturene... Så har sett SAS 340-300 et par ganger også... lette å kjenne igjen i kikkert'n med de orange motorene og den blå halen... Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 lette å kjenne igjen i kikkert'n med de orange motorene og den blå halen... Oransje motorer?? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.