Gjest Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Hei jeg har sett meg litt rundt men har ikke funnet noe svar på disse spørsmålene: 1. Hvis jeg starer opp på en flyplass uten f.eks. GND eller TWR, hvordan kan jeg da hindre at jeg krasjer med et annet fly? 2. Hvis flyplassen jeg skal til ikke har noen aktiv atc, må jeg da lande uten klarsignal? (Er ny på vatsim) Siter
Glenn Bjørlo Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Hvis du starter med ATC vil du sannsynligvis få beskjed om "resume own navigation". Det betyr at du flyr for deg selv. Vanligvis settes frekvensen (COM) til 122.800 slik at du kan høre andre fly. Det er nyttig da de ofte sier noe om intensjonen deres. Uten ATC overhodet flyr du for deg selv, men tar hensyn til evt trafikk du ser. Tror det blir noe sånt.. Andre synspunkter?? Siter
Sondre Aabø Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Hei Når det ikke er ATC tilstede på den flyplassen du er eller skal til så er det ditt ansvar å holde klar for annen trafikk. Du bør da bruke UNICOM til det. Får du ikke kontakt med andre fly som er i veien så må du enten taxe rundt eller gjøre noe som er lurere. Ingen ATC = ditt ansvar. Så kommer du til en flyplass uten ATC så sier du i fra på UNICOM med voice og tekst. Legger deg inn på final og du ser en som står klar til å tå av, da må du gå rundt å prøve igjen. Den beste er å få kontakt og avklare situasjonen. Siter
Espen Furfjord Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 En annen sak. Noen som vet om et grei TCAS til bruk? I SB2 var det jo en slik, da var det jo ikke noe problem å forholde seg til andre fly i selv den tykkeste tåke. Siter
Hans Utne Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Espen, Sjekk hjemmesiden til SB3, under FAQ (Frequently Asked Questions), der har Joel linket til en som kan lastes ned fra AVSIM. Mvh Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.