Skrevet 13. mars 2005 19 år Selv tenkte jeg å se James Bond - Tommorow Never Dies som går nå om 10 minutter på NRK1, nærmere bestemt klokken 21:15. Husker jeg ikke feil var det i denne action-fylte filmen vi får se litt leking med F-5 på starten Slå på folkens!
Skrevet 13. mars 2005 19 år Forfatter Leking ble det, men dette var jo ikke F-5. Hadde ikke mye peil da jeg så denne i 97 Noen som vet hvilken fighter detta var da? Men nå er den fem minutter lange roligsangen ferdig, hej då!
Skrevet 13. mars 2005 19 år Veeeeeeeeeldig lenge siden jeg har sett filmen, men menerå huske at det er en L39 Albatros, en russiskbygd (eller rumensk?) treningsjet.
Skrevet 13. mars 2005 19 år Veeeeeeeeeldig lenge siden jeg har sett filmen, men menerå huske at det er en L39 Albatros, en russiskbygd (eller rumensk?) treningsjet. eller kanskje til og med tjekkisk. og i avdelingen for jegmeneråhuske var det vel vår egen Rolf Meum som fløy den i filmen?
Skrevet 13. mars 2005 19 år Det er en kompis av meg som flyr i denne filmen. Verden er ikke stor. Er det foresten noen som kjenner den helikopterpiloten? For det trikse han gjorde med å piske opp gaten med rotorbladene....ja, den må han forklare meg
Skrevet 13. mars 2005 19 år Forfatter Happy ending som vanlig for Bond L39 Albatros ja, ukjent ful for meg, men åpenbart riktig maskin (mye pent på google Er det denna maskina Rolf Meum flyr i filmen? Han du kjenner Geir Ove? -Så en dokumentar om han helikopter karn på tv en gang, mener d var Discovery. Han var helikopterflyger under Vietnamkrigen, og nå stuntpilot som har gjort en del ekstreme flyvninger. Fikk se "behind the scenes" for akurat den helikopter senen du nevner. Han har også gjennomført en del flyfoto for reklamebransjen(bl.a. for British Airways). Så ut til å ha en del timer bak spakene for å si det slik
Skrevet 14. mars 2005 19 år Han var helikopterflyger under Vietnamkrigen, og nå stuntpilot som har gjort en del ekstreme flyvninger. Fikk se "behind the scenes" for akurat den helikopter senen du nevner. Han har også gjennomført en del flyfoto for reklamebransjen(bl.a. for British Airways). Så ut til å ha en del timer bak spakene for å si det slik whoosa, var det ekte? Satt å tenke "haha, for det går an" når jeg så dette:)
Skrevet 14. mars 2005 19 år Han var helikopterflyger under Vietnamkrigen, og nå stuntpilot som har gjort en del ekstreme flyvninger. Fikk se "behind the scenes" for akurat den helikopter senen du nevner. Han har også gjennomført en del flyfoto for reklamebransjen(bl.a. for British Airways). Så ut til å ha en del timer bak spakene for å si det slik whoosa, var det ekte? Satt å tenke "haha, for det går an" når jeg så dette:) Nei, den "choppergatefeiescenen" kan jo ikke være ekte (hvis det er denne scenen du tenker på da ). Når helikopteret tilter fremover, legger rotoren i brosteinen og jakter på Bond og dama i den gata "overvinner" det i filmen noen fysiske lover. I den virkelige verden vil et helikopter kun tilte så mye fremover når det skal akselerere, men i denne filmsekvensen er det ikke snakk om nevneverdig akselerasjon. Når et helikopter hovrer eller beveger seg sakte fremover blir det jo selvsagt i et mye mer horisontalt plan enn det som vises i filmen. Men i en Bond film er det lov å jukse, det skal heldigvis være slik. Ha en fin uke!
Skrevet 14. mars 2005 19 år men menerå huske at det er en L39 Albatros, en russiskbygd (eller rumensk?) treningsjet. ..og på Geiteryggen er lillesøstra L-29 stasjonert.. Her er noen bilder.. Flott fugl det også!! Utrolig gøy å ha slike på flyplassen sin. Litt artigere å se på enn en Cessna som tar landingsrunder..
Skrevet 14. mars 2005 19 år Forfatter "whoosa, var det ekte? Satt å tenke "haha, for det går an" når jeg så dette " Nei det var et filmtriks Men scenen med Bond og hu berta som hopper fra en leilighet til et annet hustak mens helikopteret hovrer millimeter under var ekte. Piloten gjorde også flyfoto i filmingen, sneide rett over hustoppene, skillz that killz sier jeg bare!! Fant forresten igjen navnet på piloten da jeg søkte litt på nett, han heter Marc Wolff. Alle filmene han har deltatt i står HER ...en del filmer
Skrevet 14. mars 2005 19 år han der rolf meum har jeg møtt tror jeg... fatter'n og han fløy SAS 737 oslo-ålesund en gang da jeg var med...begge var kapteiner hehe...og rolf satt i høyresete Edit: han fløy forresten James Bond's fly
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.