Skrevet 6. mars 2005 19 år Hei! Ville bare misunne dere litt Jeg skal nemlig til stockholm for å fly 737 simulator! Dette gleder jeg meg helt vanvittig til! Her har dere et galleri
Skrevet 6. mars 2005 19 år Whohoo ! Jeg bor 5 min unna og har selv vart der å "lekt" litt, og skal snart dit igjen og fly Airbus + Bell heli. Skal du "fly for å fly" eller er du på G med typerating ?
Skrevet 6. mars 2005 19 år Du har noe å glede deg til! Har selv vært noen timer i 737-simulator, og det er GØØØØØY!! PS: Se hva de hadde bilde av!!
Skrevet 7. mars 2005 19 år PS: Se hva de hadde bilde av!! Han sitter på vinduet för att kontrollera om du ser ut eller inte (när man ska svänga etc.) I Fokker 50 simulatorn så ser inte båda piloter på samma skärm, och man kan inte se varandras skärmar helt enkelt då de är inställda så de ska passa synvinkeln till höger eller vänster pilot, inte båda samtidigt om ni förstår. Så på första simulator passet så satt vi där och skulle starta motorerna. "Ready to start engines. Clear right?" kom det från min kollega i vänster sätet. "Right side clear" svarade jag. Så såg han ut till vänster för att se om det var klart där... Det dröjde en stund så svarade han "...jag har Pusur ute på vänster sida" Jag kunde ju inte se vad han såg så jag trodde det klickat helt för honom!
Skrevet 7. mars 2005 19 år Hehehehe.... see what you mean. Såg inte eller hörde inget om nån "pusur" när jag var där. Är det en nyare "uppgradering" eller ??
Skrevet 7. mars 2005 19 år Är det en nyare "uppgradering" eller ?? Nej, men han kommer bara på instruktör kommando!
Skrevet 7. mars 2005 19 år Hehehe. På conquest II simulatoren som jeg var i så var det kun front view vi hadde (2 skjermer, en til hver side) og det var bare stummende mørke bakover mot motorer og propeller så det ble bare å si ut "prop clear and on start locks". Men det hadde jo vært artig om pusur plutselig hadde dukket opp der
Skrevet 7. mars 2005 19 år Forfatter Skal du "fly for å fly" eller er du på G med typerating ? Skal bare fly for å fly... Men skal fly med min far (tidligere 737 pilot) Så håper det blir en lærerik tur!
Skrevet 7. mars 2005 19 år PS: Se hva de hadde bilde av!! Han sitter på vinduet för att kontrollera om du ser ut eller inte (när man ska svänga etc.) I Fokker 50 simulatorn så ser inte båda piloter på samma skärm, och man kan inte se varandras skärmar helt enkelt då de är inställda så de ska passa synvinkeln till höger eller vänster pilot, inte båda samtidigt om ni förstår. Så på första simulator passet så satt vi där och skulle starta motorerna. "Ready to start engines. Clear right?" kom det från min kollega i vänster sätet. "Right side clear" svarade jag. Så såg han ut till vänster för att se om det var klart där... Det dröjde en stund så svarade han "...jag har Pusur ute på vänster sida" Jag kunde ju inte se vad han såg så jag trodde det klickat helt för honom! øøh.....feil link. Det var safiren jeg siktet til Riktig link
Skrevet 7. mars 2005 19 år øøh.....feil link. Det var safiren jeg siktet til För sent! Du linkade till Pusur! Ferdig med det!
Skrevet 7. mars 2005 19 år Sorry! Forum regler! Du försöker kapre denna tråd från Pusur till Safir..! Det kan vi inte ha något av. Ok, då! Safiren är kul! Flög med en så'n då de fortfarande användes i Svenska flygvapnet. Clamer Meltzer far runt i en Safir av och till... Clamer?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.