Ståle Syre Skrevet 18. september 2000 Skrevet 18. september 2000 Finnes det restriksjoner på å ta bilder fra lufta? Må en innhente tilatelse? Eller er det bare å knipse i vei...? ------------------ LN-SSY (c:# Siter
Morten Ulsnes Skrevet 18. september 2000 Skrevet 18. september 2000 Du må strengt tatt ha lisens for dette. -Og der kommer Forsvarets Overkommando inn i bildet. Hilsen Morten Siter
Geir Gundersen Skrevet 18. september 2000 Skrevet 18. september 2000 Tror ikke det finnes restriksjoner på fotografere fra fly, så sant du ikke tar bilder av forsvarsanlegg, transformatorsatsjoner og andre "hemmelige" anlegg. Det må eventuellt være flyselskapenes forbud mot bruk av elektroniske apparater. Men du får nok ikke uten videre ta bilder for å bruke dem kommersielt. Uansett, ikke spør....ta de bildene du ønsker. Det gjør jeg! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Mvh Geir Siter
Torkild Larsen Skrevet 18. september 2000 Skrevet 18. september 2000 Jeg er sikker på å ha lest i BSL'ene at fotografering til privat formål ikke er underlagt noen restriksjoner, men en bør vel være litt forsiktig med å fotografere militære anlegg. Uansett blir fotoapparatet mitt flittig brukt. Siter
Anders Presterud Skrevet 22. september 2000 Skrevet 22. september 2000 Er temmelig sikker på at du egentlig skal ha tillatelse for fotografering fra luften, uansett formål. Forsvaret kan, hvis de føler for det, ta fra deg filmen når du evt. kommer deg trygt ned på bakken. Men regelen følges jo ikke i praksis slik den står skrevet. Man prøver vel heller å unngå å fly over forsvarets "hemmeligheter", og ikke vekke mistanke. Anders Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.