Jim Grav Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Er litt forvirra når det gjelder clearens og slikt. Trodde man fikk en clearens fra ATC og deretter satte inn possisjoner i FMC. Har visst tatt feil der. ja man lærer enda skjønner jeg Siter
O85_ Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Får man ikke clearance av ATC? Hvem er det man får det av da? Siter
Jim Grav Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Skrevet 24. februar 2005 Joda man får det av ATC, Men viss jeg skal fly fra Oslo til Køben. Når jeg står ved gaten, skal jeg ikke få en clearens fra ATC om at jeg er klarert ut gjennom vector GOTUR feks? Så programere inn ruta i FMC, så sende flightplan. Blir dette feil? Siter
Gjest Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Ruten har du skrevet i FP før du kontakter ATC. Det er jo nettopp derfor du får klarering. Men det du sikkert tenker på er klarering for SID (Standard Instrument Departure). Den får man sammen med FP-klarering. Du skal fylle inn exit-point i FP sammen med resten av ruten, men du fyller ikke inn hvilken SID du har fått klarering til i FP, den plotter du inn i FMC e.l. Siter
Stig Sandnes Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Ruten har du skrevet i FP før du kontakter ATC. Det er jo nettopp derfor du får klarering. Men det du sikkert tenker på er klarering for SID (Standard Instrument Departure). Den får man sammen med FP-klarering. Du skal fylle inn exit-point i FP sammen med resten av ruten, men du fyller ikke inn hvilken SID du har fått klarering til i FP, den plotter du inn i FMC e.l. Det samme gjelder vel forsåvidt også for STAR Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.